• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99052720349
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نوبخت:

توسعه روابط با همسایگان سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است

توسعه روابط با همسایگان سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است

ایسنا/اردبیل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کشورمان ایران برای توسعه روابط با همسایگان براساس سیاست‌ها و دکترین تعیین شده عمل می‌کند تا روز به روز این روابط گسترده و به شکل مطلوب انجام شود.

محمدباقر نوبخت 27 مرداد در سفر به اردبیل  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمهوری آذربایجان از جمله کشورهای همسایه‌ای است که مطلوب‌ترین روابط را با ایران دارد و تلاش بر این است تا این روابط قوی‌تر و با عمق بیشتر انجام شده تا دو کشور دوست و همسایه بتوانند در کنار هم اهداف مشترکی را تعقیب کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان همواره در کنار هم بودند و در حال حاضر نیز اقدامات مشترکی برای تقویت این روابط در حال انجام است که امیدواریم ثمربخشی آن را شاهد باشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در استان اردبیل به عنوان استان همسایه با جمهوری آذربایجان طرح‌های مشترک مرزی نظیر احداث شهرک صنعتی و اتصال خط ریلی همچنین بارانداز مرزی در حال انجام است که با عملیاتی شدن آنها امیدواریم به تقویت این روابط کمک کنیم.
نوبخت احداث این پروژه‌های مشترک را جزو تعهدات دولت در تقویت روابط با کشورهای همسایه برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده این روابط به شکوفایی بیشتر هر دو کشور منجر شده و به رغم برخی کارشکنی‌ها تقویت روابط به شکل مسالمت‌آمیز و دوستانه انجام شود.

خبرنگاران سربازان مورد احترام دولت در عرصه اطلاع‌رسانی هستند
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در مورد حل مشکلات خبرنگاران اظهار کرد: در جلساتی با حضور فعالان عرصه رسانه حل مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران در اولویت دولت است که امیدواریم با جمع‌بندی نظرات و طرح‌های پیشنهادی ما نیز بتوانیم در اجرایی شدن این اقدامات موثر گام عملیاتی را برداریم.
نوبخت از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان سربازان بی‌ادعای عرصه اطلاع‌رسانی و کمک‌کار دولت یاد کرد و گفت: در حد وسع و توان سعی بر این است تا در رفع مشکلات خبرنگاران گره‌گشایی واقعی انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha