• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99052820653
  • خبرنگار : 71457

ابتکار عمل اخضر الابراهیمی در حمایت از فلسطین

ابتکار عمل اخضر الابراهیمی در حمایت از فلسطین

فرستاده پیشین سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، ابتکارعملی را برای اعلام همبستگی با فلسطینیان مقابل ظلم ستم رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، اخضر الابراهیمی، سیاست‌مدار الجزایری و فرستاده ویژه پیشین سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اعلام کرد که این ابتکار عمل به سه زبان عربی،‌ انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است تا بیشترین تعداد امضا را جمع کند.

به گفته الابراهیمی این ابتکار عمل به سازمان ملل، اتحادیه عرب و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای در جهان تحویل داده شود تا در معرض دید افکار عمومی عربی و جهانی قرار بگیرد.

امضا کنندگان این ابتکار عمل همبستگی خود را با فلسطین و با ملت‌های عربی که همچنان مساله فلسطین را مساله محوری و نخست خود به حساب می‌آورند، اعلام کرده و بر حمایتشان از حق فلسطینی‌ها در به کارگیری تمامی روش‌های مشروع در مقاومت مقابل ظلم و تبعیض نژادی تاکید کردند.

آنها همچنین بر حق مردم فلسطین در به کارگیری تمامی روش‌های قانونی در مبارزه علیه اقدامات مداوم اسرائیل در سلب اراضی آنها و ممانعت از إحقاق حقوق قومی و مدنی‌شان تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: ما امضا کنندگان که از فرهیختگان عرب، مسئولان سابق، فعالان در زمینه حقوق بشر، افراد آکادمیک، حقوق‌دان، دانشمندان و هنرمندان هستیم، این پیام را به افکار عمومی جهان می‌فرستیم و از دیگران می‌خواهیم تا در امضای این سند مشارکت کنند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: اسرائیل با استناد به طرح ترامپ-نتانیاهو به نام "معامله قرن" برای ضایع کردن حقوق ملت فلسطین وارد عمل شده است. این طرحِ مبتنی بر رویای صهیونیستی با هدف کنترل بر تمامی اراضی فلسطین، به طرح "تئودور هرتسل" (بنیان‌گذار جنبش سیاسی صهیونیسم) برمی‌گردد که این طرح آمریکایی- اسرائیلی اصول تعیین سرنوشت بر مبنای عدالت را به چالش می‌کشد.

در این بیانیه آمده است: ما اعلام می‌کنیم هرآنچه که توسط دولت نتانیاهو و دولت ترامپ برای تصویب این طرح صورت می‌گیرد که اکثر کشورهای عضو سازمان ملل آن را محکوم کرده‌اند، اقدامی غیرقانونی است. اینکه فقط واکنش‌های محدود و بیانیه‌های دیپلماتیک کم‌رمق و محکومیت‌های صوری باشد، اسرائیل را از زیاده‌روی در ظلم به ملت فلسطین و مصادره اراضی‌اش بازنخواهد داشت، چراکه گام‌های جدی در این زمینه باید دربردارده حمایت مادی عربی و بین المللی از ملت فلسطین در مبارزه‌اش برای رسیدن به آزادی و حاکمیت بر اراضی‌اش باشد. همچنین باید شامل إعمال تحریم‌ها بر اسرائیل از سوی جامعه بین الملل باشد. ما امضاکنندگان این بیانیه، به همکاری با یکدیگر برای مشارکت در تحکیم گام‌های لازم جهت دست‌یابی به راه حل عادلانه برای این نزاع پایبند هستیم تا حقوق نژادی و دسته جمعی و فردی مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha