• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 99052820703
  • خبرنگار : 71469

«فاجعه ویلموتس»، ۵۰ میلیارد بیشتر از بودجه کمیته المپیک و پارالمپیک!

«فاجعه ویلموتس»، ۵۰ میلیارد بیشتر از بودجه کمیته المپیک و پارالمپیک!

قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران تاکنون  ۸ میلیون و ۱۴۲ هزار یورو خسارت به بار آورده است (حدود ۲۱۶ میلیارد تومان)، که از مجموع بودجه کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک حدود ۵۰ میلیارد هم بیشتر است.

به گزارش ایسنا، بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بودجه کمیته ملی پارا المپیک در بخش جاری و عمرانی معادل ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شد که جمعا رقم بودجه‌ای معادل یک هزار و ۶۱۵ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای مجموعه وزارت ورزش و جوانان، ‌ کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارا المپیک نشان می‌داد. البته مشخص هم نیست در طول سال چند درصد از این بودجه تخصیص یابد.

به تازگی اما فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در نهایت حکم پرونده اختلافی ایران و مارک ویلموتس را اعلام و فدراسیون فوتبال ایران را موظف به پرداخت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو غرامت به این سرمربی بلژیکی کرد؛ علاوه بر این علاوه بر این فدراسیون فوتبال ایران باید مبلغی در حدود پنج هزار یورو نیز به عنوان هزینه دادرسی به کمیته تعیین وضعیت واریز کند.

۸ میلیون و ۱۴۲ هزار یورو تاکنون

این درحالی است که فدراسیون فوتبال ایران، پیش از این نیز با استقراض از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) رقمی معادل ۲ میلیون یورو به عنوان دستمزد مارک ویلموتس پرداخت کرده بود که با احتساب غرامت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورویی و نیز هزینه پنج هزار یورویی مربوط به دادرسی در مجموع ۸ میلیون و ۱۴۲ هزار یورو به دلیل قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی از دست خواهد رفت.

با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال ایران باید استقراض ۲ میلیون یورویی خود از شستا را به صورت ارزی پرداخت کند و تاکنون این رقم کاملا پرداخت نشده است و مشخص نیست در زمان تسویه حساب با این شرکت سرمایه گذاری، قیمت یورو چه میزان خواهد بود، بنابراین اگر همه هزینه ای که روی دست فدراسیون فوتبال ایران تاکنون به جای مانده است به قیمت روز حساب کنیم، (با احتساب هر یورو ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان) حدود ۲۱۶ میلیارد تومان می شود که معادل ۱۳ درصد کل بودجه ورزش ایران در سال جاری است.

البته بهایی که ورزش ایران برای انجام چهار بازی تیم ملی با ویلموتس باید بدهد از کل بودجه یکسال کمیته ملی المپیک و پارالمپیک که باید ورزش ایران را برای بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو آماده کنند، حدود ۵۰ میلیارد تومان هم بیشتر است که عمق فاجعه قرارداد با ویلموتس را نشان می دهد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۲:۲۶

علی برکت الله

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۰

مرحبا به مدیران

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۵:۳۰

دولت حق ندارد از پول بیت المال بپردازد. مسوولان فوتبال و تاج کور شوند بدهی خود را بدهند. مردم به سختی زندگی می‌کنند. کشور تحت تحریم است. یا فوتبال را کلا تعطیل کنند. اصلا ما فوتبال نمی‌خواهیم تاج و دارو دسته اش باید این پول را بدهند تا احدی دیگر جرات نکند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۵:۲۸

اگر كار را به كاردان داده شود اين فجايع پيش نمى‌آيد ويلموتس از اول برنامه غرامت داشت .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۵:۴۲

متاسفانه همه جاي ورزش خصوصا فوتبال را مديران نالايق، بي سواد و... فرگرفته و بشدت بوي فساد مياد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۵:۵۵

و باز هم بیت المال!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۷:۳۸

. . . و کشوری بود که در آن در انتخاب مدیران شایسته تعهد به یک حزب و مرام را جایگزین تخصص نمودند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۸:۲۷

اگر قیمت ساخت هر مدرسه 10 میلیارد تومن هم تموم بشه با این 216 میلیارد تومن میشه تقریبا 22 تا مدرسه ساخت برای مناطق محروم و اگر در هر مدرسه 400 تا دانش آموز هم درس بخونن میشه 8800 تا دانش آموز را از نعمت تحصیل و تعلیم و تربیت برخوردار کرد. یه همچین پولهایی باید نفله بشه اونوقت دانش آموز سیستان بلوچستانی یا کرمانی باید برن تو کپر بشینن درس بخونن و شاید یه دمپایی هم نداشته باشن پاشون کنن از شدت فقر.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۱۹:۵۷

اگر یک‌بار تمام اموال این مدیران و خانواده‌شان مصادره شده و اعدام شوند دیگر اتفاق مشابه نخواهد افتاد.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۲۰:۱۲

واقعا مایه خجالت است که اولا یک قرارداد ساده توسط سو استفاده کنندگان ایرانی اینچینی نوشته شده است. مطمن باش که مقصر و نویسنده اصلی قرارداد به این فرم طرف ایرانی بوده و حتما هم چیزی به خودش رسیده. اما یک موضوع دیگر: 8 میلیون دلار می شود پول 2 یا 3 خانه در تورنتو. ظرف 5 سال گذشته توسط ایرانی هایی که میلیون میلیون دزدی می‌کنند. بیش از 50 هزار خانه بالای 3 میلیون دلار نقدی فقط در تورنتو خریده شده است. بعضی به بنگاه های خرید خانه در تورنتو مراجعه کرده و درخواست خرید تا 10 خانه بالای 3 میلیون دلار می‌کنند. به جای این همه خبر در خصوص پول 3 خانه چرا در خصوص نحوی انتقال پول و دلارهای ایران به تورنتو برای خرید 50 هزار واحد خانه چیزی نمی‌نویسی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۲

گر حکم دهند که دزد گیرند، در شهر هر آنچه هست .... .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۸ ۲۲:۴۴

چرا رییس قوه قضاییه شخصا وارد موضوع نمیشه؟ دادستان کل کشور چی؟ جرا کسی صداش در نمیاد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۰ ۱۴:۳۸

چطور وقتی یک معامله ماشین می کنند زیر و بالا می کنند قیمت را. من بشدت معتقدم که این کار پولشویی بوده و حساب طرف ایرانی هم به موقع پرداخت میشه. اگه ده سال هم زندان برن و تمام اموالشان مصادره بشه که نمیشه بازم حق حسابشون را از آقای ویلموتس می‌گیرند