• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99052820808
  • خبرنگار : 71605

علت مرگ نوه رئیس جمهور پیشین قزاقستان در لندن اعلام شد

علت مرگ نوه رئیس جمهور پیشین قزاقستان در لندن اعلام شد

رسانه‌های محلی لندن روز دوشنبه گزارش کردند، جنازه نوه "نورسلطان نظربایف"، رئیس جمهور پیشین قزاقستان پیدا شده و مرگ او احتمالا ناشی از "نارسایی قلبی" است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، "آی‌سلطان نظربایف" ۲۹ ساله، به داشتن مشکلات مربوط به مواد مخدر شناخته می‌شد و درباره چهره‌های سیاسی کشور خود بسیار صریح صحبت می‌کرد. وی در ماه فوریه ادعا کرد که شاهدی از فساد گسترده بین قراقستان و روسیه در دست دارد.

وی همان ماه در فیسبوک اعلام کرد که به دنبال پناهندگی سیاسی در بریتانیا است و مدعی شد مورد آزار مادرش "داریگا نظربایف"، دختر ارشد نورسلطان و یک چهره برجسته سیاسی در قراقستان قرار گرفته است.

ادعاهای او به عنوان "یاوه‌های یک فرد معتاد"، رد شد. آی‌سطلان در سال ۲۰۱۷ اعتراف کرده بود که معتاد به مواد مخدر است.

آی‌سلطان، نوه مورد علاقه پدربزرگش بود و در مقطعی نیز برای یک منصب رده‌بالا آماده شد. وی در سال ۲۰۰۹ به کالج معتبر ارتش در بریتانیا پیوست و بعدتر منصبی در وزارت دفاع به دست آورد؛ در حالی که در اوایل دهه سوم زندگی خود به سر می‌برد.

داریگا نظربایف، مادر آی‌سلطان، روز گذشته مرگ پسرش را در بیانیه‌ای تأیید کرد.

وی در این بیانیه اظهار کرد: خانواده من در فقدان آی‌سلطان عزیزمان ویران شده و ما در این زمان بسیار دشوار، خواستار حفظ حریم خصوصی خود هستیم.

بر اساس "دیلی میل"،  آی‌سلطان عضوی از آکادمی جوانان فوتبال چلسی بود که این موضوع ظاهراً بنا به درخواست "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه و توسط صاحب این آکادمی، "رومن آبرامویچ" ترتیب داده شده بود.

او همچنین ظاهراً دو میلیون پوند به "کانیه وست"، موزیسین آمریکایی پرداخت کرده بود تا در مراسم عروسی سال ۲۰۱۳ خود با "آلیما بورانبایوا"، دختر یک تاجر برجسته قزاق، اجرا داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha