• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99052820893
  • خبرنگار : 50286

مطالبه افکار عمومی نسبت به مصوبه بر زمین مانده شورای شهر جیرفت

مطالبه افکار عمومی نسبت به مصوبه بر زمین مانده شورای شهر جیرفت

ایسنا/کرمان افکار عمومی از شورای شهر و شهرداری جیرفت انتظار دارند که با همه در برابر قانون یکسان برخورد کنند.

اگر چه طبق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها  «مالکین اراضی واقع در شهر و حریم آن قبل از هرگونه اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی باید از شهرداری پروانه و یا مجوز اخذ نمایند» لذا می طلبد همه در برابر قانون تمکین کرده و به نوبه خود الگویی برای جامعه باشیم.

ساخت بناهای ناپایدار و سقف سبک در محل مصلی شهر جیرفت با گذشت چند ماه هنوز به عنوان مطالبه روز با واکنش هایی در فضای مجازی و محافل عمومی روبرو است. 

یکی از شهروندان جیرفتی در گفت‌وگو با ایسنا از نوع نگاه نسبت به اجرای قانون گله کرد و خطاب به مجریان عدالت گفت: مردم بر این باور هستند در مرحله اول باید همه در برابر قانون مساوی باشند و اگر ساخت ساز غیر اصولی (سقف سبک) در محل مصلی جیرفت منع قانونی ندارد شورای شهر و شهرداری هم برای مردم سخت نگیرند و اجازه بدهند افراد بی بضاعت با حداقل هزینه مسکن مورد نیاز خود را به صورت سقف سبک تامین کنند. 

شهروند دیگری ضمن انتقاد از عدم اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر جیرفت مبنی بر جلوگیری از ادامه ساخت و سازهای غیراصولی در محل مصلی جیرفت در گفت‌وگو با ایسنا گفت: اینکه شورای اسلامی شهر جیرفت در پاسخ به مطالبه افکار عمومی و نگاه عادلانه شهرداری به اجرای قانون، در آخرین جلسه خود در اسفند ماه ۱۳۹۸ مصوبه‌ای قانونی به شماره ۱۰۸ که از طریق  فضای مجازی و رسانه ها اطلاع رسانی شد و با امضای تمام اعضای شورای شهر جیرفت مصوب کرده است که شهرداری جیرفت را موظف نموده هر چه سریعتر و بدون تعلل نسبت به اجرای قانون اقدام کنند اما با گذشت بیش از ۵ ماه از این مصوبه مبنی بر جلوگیری از ادامه ساخت و سازهای غیر فنی در محل مصلی جیرفت هنوز این مصوبه بر زمین مانده است.

وی با ابراز تاسف افزود: تاکنون متولیان امر برای اجرای این مصوبه نه اینکه  هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند بلکه در پاسخ به انتقادات و اعتراضات مردمی و رسانه ها همچنان سکوت اختیار کرده اند.

استمداد از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه 

"ولی الله مرتضوی" نائب رئیس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب کرمان  در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید و نگاه دین اسلام به اجرای عدالت در جامعه گفت: در دین مبین اسلام و سیره رسول الله و ائمه اطهار به اجرای عدالت و برابری تمام اقشار بدون توجه به جایگاه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از این نعمت تاکید شده است به طوری که قرآن کریم هدف و رسالت پیامبران خود بالاخص رسول ختمی مرتبت را بیان احکام و قوانین الهی و تعلیم و تزکیه برای اقامة عدل و قسط در بین مردم معرفی می کند.

 وی با یادآوری آیه ۲۵ سوره حدید در این راستا افزود: در این آیه ذکر شده است «و لَقَد أَرسَلْنا رُسُلَنا بِالبَیِّنات و أَنْزَلنا مَعَهُمُ الکتابَ والمیزانَ لیِقُومَ النّاسُ بِالقِسطِ» و این آیه تاکیدی مضاعف بر پایی عدالت در حوزه اجتماعی زندگی انسان ها می باشد اما متاسفانه ما در شهر جیرفت نمونه این بی عدالتی را در اجرای قانون عدم ساخت و سازهای سقف سبک شاهد و ناظر هستیم که نمونه بارز آن هم ساخت بازارچه سقف سبک در تنها زمین فرهنگی و مذهبی شهر جیرفت می باشد. 

این فعال رسانه ای با اشاره به مصوبه ۵ اسفندماه سال گذشته شورای اسلامی شهر جیرفت اظهار کرد: این مصوبه بر غیرقانونی بودن این ساخت و سازها صحه گذاشته و خواستار جلوگیری از ساخت و تخریب آن توسط شهرداری شده اند؛ اما متاسفانه با گذشت بیش از ۵ ماه از این مصوبه هیچ گونه جلوگیری از این امر توسط مدیران شهری نشده است.

وی در ادامه مطلب فوق  افزود: در حالیکه اگر یک جوان برای امرار معاش خود و خانواده اش در صدد راه اندازی یک مغازه سقف سبک کوچک ۴ متری در جلوی منزل خود باشد با ممانعت پلیس ساختمانی و مدیریت شهری روبرو خواهد شد. 

مرتضوی با درخواست از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و مدیران شهری، گفت: انتظار است متولیان امر در این زمینه شفاف سازی کنند. 

لزوم پاسخگویی شورای شهر به اعتماد افکار عمومی 

"محمود مجاز" رئیس خانه مطبوعات و رسانه های جنوب کرمان نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی توسط برخی از مدیران گفت: حتی پاسخگویی منتخبین مردم در شورای شهری بسیار کم رنگ شده و شاید یکی از دلایل آن فضای بی در و پیکر مجازی است که سوالات را از حالت تخصصی و کارشناسی به سمت سیاسی کاری و غرض ورزی پیش می برد در هر صورت نیاز است شورای شهر کمی به افکار عمومی که به آنها اعتماد نموده اند پاسخی قانع کننده در مسائل مختلف داشته باشند.

وی از بی توجهی برخی از افراد در جایگاه حقوقی نسبت به مطالبات عمومی انتقاد کرد و افزود: جای بسی تاسف است  حتی فردی که خود را پرچمدار فرهنگی می داند انگار با رسانه ها بیگانه است و خود را در خصوص مشکلات موجود پاسخگو نمی بیند ضمن اینکه به نظر می رسد نه انگیزه ای در بین اعضای شورای شهر وجود دارد و نه طرح و برنامه ای برای بهتر شدن وضع موجود دارند. 

این فعال رسانه ای از اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت شفاف سازی در مورد مصوبه ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ را مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازهای سقف سبک که با واکنش مردم روبرو لست خواستار شد و اظهار کرد: می طلبد منتخبین مردم در هر موضوعی با شفافیت کامل در مقابل مردم که ولی نعمتان نظام هستند با صداقت باشند و روشنگری در خصوص مصوبات شورای شهر در رابطه با بناهای  سقف سبک و برخورد عدالت محورانه در این موضوع که حس بدبینی را در بین شهروندان تقویت می کند و برخی موضوعاتی نظیر توزان در خدمات و زیبا سازی شهری را با شفافیت کامل بیان کنند. 

مجاز صداقت و راستی را لازمه کار مدیران شهری در هر سطحی دانست و گفت: جای سوال است‌ چرامنتخبین مردم در شورای شهر پاسخگو نیستند چرا در جلسات علنی شورا با حضور خبرنگاران مخالفت می کنند مگر چه موضوع محرمانه ای وجود دارد که مردم نباید از ان سر در بیاورند.

به گزارش ایسنا، اگرچه پیگیری‌های خبرنگار ما برای گفت‌وگو با اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت به عنوان رسالت خبری در خصوص عدم اجرای مصوبه مورد بحث بی نتیجه مانده است اما در صورت اعلام آمادگی مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی  شهر جیرفت برای ارائه توضیحات در این راستا آماده همکاری جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha