• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99052820936
  • خبرنگار : 71624

مسئول مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی خبر داد

فرصت‌آفرینی برای دانشجویان و محققان حوزه علوم اعصاب

فرصت‌آفرینی برای دانشجویان و محققان حوزه علوم اعصاب
عکس تزیینی است

مسئول مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که این مرکز با هدف فرصت‌آفرینی برای دانشجویان و محققان حوزه علوم اعصاب راه‌اندازی شده است، نکاتی را درباره برنامه‌هایی در راستای آشنایی دانشجویان علوم پزشکی با استارتاپ‌ها بیان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ثریا مهرابی امروز در آئین افتتاح مرکز رشد علوم اعصاب و شناختی دانشگاه علوم پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ما در مرکز رشد علوم اعصاب فضای کاری مشترکی را برای دانشجویان، محققان و استادان فراهم می‌کنیم تا فعالیت‌های تحقیقاتی خود را انجام دهند. با حدود ۱۲ مراکز تحقیقاتی فعال در ارتباط هستیم تا محققان را به یکدیگر متصل کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین اقدامی که مرکز رشد می‌خواهد انجام دهد، این است که محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای اعتبارسنجی دستگاه‌هایی که طراحی کرده‌اند روی مرکز رشد علوم اعصاب حساب کنند و می‌توانیم ارتباط خوبی میان آن‌ها و استادان برقرار کنیم.

مهرابی درباره برنامه‌های این مرکز گفت: از دانشجویان علاقمند به حوزه نوروساینس می‌خواهم ما را دنبال کنند؛ زیرا به صورت کوتاه مدت و میان مدت برنامه‌هایی را داریم که می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. بر خلاف دانشجویان فنی مهندسی که با مفاهیمی مانند شتاب‌دهنده و مراکز رشد آشنا هستند، دانشجویان علوم پزشکی چندان با این موضوعات آشنا نیستند، بسته‌های آموزشی برای دانشجویان علوم پزشکی نیز فراهم خواهد شد که از صفر تا صد ایده‌پردازی و تولید محصول به دانشجویان آموزش داده شود. در جریان کنگره علوم اعصاب  نیز برنامه‌ای داریم که شرکت‌ها محصولات خود را معرفی کنند و با محققان تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: یک رویدادی به صورت وبینار نیز خواهیم داشت که از استادان و محققانی که شرکت‌های خصوصی راه اندازی کرده‌اند دعوت می‌کنیم تا محققان و دانشجویان جوان‌تر را راهنمایی کنند. علاوه بر موارد مذکور، از دانشجویانی که به تازگی به حوزه نوروساینس علاقمند شده‌اند، می‌خواهیم در ویدئوهای سه تا چهار دقیقه‌ای مفاهیم جالب نوروساینس را بگنجانند و برای شرکت در مسابقه به ما ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha