• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052820996

۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزد پلمب شد

۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزد پلمب شد

ایسنا/یزد معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد با بیان این که تأمین سلامت عمومی جامعه از جمله مصادیق حقوق شهروندی است، از پلمپ ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در این استان خبر داد.

«محمد نعیمی‌نژاد» با اشاره به ضرورت پاکسازی کشتارگاه قدیم در محله صدرآباد یزد از هر نوع فعالیت در زمینه نگهداری و پرورش دام و طیور، اظهار کرد: فعالیت واحدهای غیرمجاز فروش و ذبح دام در استان عامل جدی آلودگی زیست محیطی و تهدیدی جدی برای شیوع بیماری در جامعه محسوب می‌شوند.

وی تغییر کاربری اراضی و طرح‌های تشویقی برای منطقه موصوف را از جمله راهکارهای تدوین شده برای پاکسازی کامل کشتارگاه قدیم یزد دانست و افزود: با همکاری شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت تاکنون بیش از ۲۰ واحدهای دامداری غیرمجاز در یزد پلمب شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد با بیان این‌که هدف دادستانی تقویت فعالیت‌های اقتصادی در چارچوب قانون و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت هرچه بیشتر از قانون مداران در شهر یزد است، گفت: با اقدامات دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت شهری راه برای متخلفین مسدود می‌شود.

نعیمی‌نژاد تصریح کرد: برخی فعالیت‌ها از جمله پرورش و نگهداری دام و طیور در مناطق مسکونی شهر ممنوع بوده چرا که علاوه بر آسیب به بدنه شهری، حقوق شهروندان در حوزه سلامت را تضییع می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، این مسئول با بیان این‌که قوه قضائیه از ایجاد شهرک‌های تخصصی مشاغل مزاحم شهری با سیاست‌های تشویقی برای صاحبان این مشاغل حمایت کامل می‌کند، اظهار امیدواری کرد: تمام ظرفیت‌های قانونی، نظارتی، اجرایی و در نهایت تسهیل‌گری برای حل این معضل شهری و ساماندهی هرچه سریع‌تر در این زمینه مورد بهره‌برداری برای ارائه خدماتی موثر به مردم و تقویت آرامش و آسایش شهری قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha