• سه‌شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99052821287
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول:

مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) هیئت بین‌المللی شیعه است

مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) هیئت بین‌المللی شیعه است

ایسنا/لرستان مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در لرستان گفت: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) یک مجموعه‌ای کاملاً مردمی و هیئت بین‌المللی شیعه است.

محمد سرلک در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۲۸ مردادماه در سالن جلسات قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (عج) برگزار شد با بیان اینکه پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) ۱۴۰۰ سال در عالم پرواز و نسل به نسل به دست ما رسیده است اظهار کرد: با توجه به اینکه از نظر ما پیام یک بانو در کربلا سبب ازدحام و اشتیاق شده بر همین اساس بانوان نقطه حرکتی در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی هستند.

 وی در رابطه با تاریخچه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی سال ۸۱ در مهدیه تهران برای اولین بار برگزار شد و امروز در ۴۵ کشور جهان همزمان و هم‌نوا برگزار می‌شود که لرستان نیز از این قافله عاشقی سیدالشهدا(ع) عقب نمانده و امسال برای پانزدهمین سال این مراسم در استان برگزارمی شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در لرستان عنوان کرد: اهمیت برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی از جغرافیای شیعه گذشته و در سراسر جهان برادران اهل تسنن نیز بدون کمک مالی هرساله این مراسم باشکوه را برگزار می‌کنند و در واقع این موضوع نشان می‌دهد حضرت علی‌اصغر (ع) فتح البابی برای مطرح شدن دعاها و حاجات همه مسلمانان در عالم شده است.

سرلک بیان کرد: با توجه به اهمیت پیام حضرت رباب(س) در واقعه عاشورا این پیام امروزه از طریق بانوان در مراسم شیرخوارگان حسینی در عالم مخابره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) یک مجموعه‌ای کاملاً مردمی و هیئت بین‌المللی شیعه است و برگزاری همایش شیرخوارگان که رسالت اصلی این مجمع با برگزاری این همایش پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) به جهان است و بگوییم این طفل شش‌ماهه به کدامین گناه شهید شده است.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در لرستان با بیان اینکه مهدویت از طریق کربلای سید الشهداء(ع) معرفی می‌شود اضافه کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در واقع مخابره شدن پیام سید الشهداء(ع) به‌واسطه سند مظلومیت و حقانیت آن حضرت است و همچنین سبب بصیرت آوری و بیداری جهانیان می‌شود.

سرلک بیان کرد: زنان محور اصلی برنامه همایش شیرخوارگان هستند چراکه زنان محور تربیت بشریت هستند و برگزاری همایش شیرخوارگان رونمایی از قدرت زنان در عالم و نقطه شروعی برای زمینه‌سازی ظهور مهدوی است.

وی ادامه داد: مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) هرساله مستعد برگزاری ۷۰۰۰ همایش حسینی در ایران و ۴۵ نقطه از جهان است  اما امسال با توجه به معضل جهانی کرونا این مراسم در اولین جمعه محرم در تاریخ ۳۱ مردادماه رأس ساعت ۱۰ صبح به‌صورت همزمان از طریق شبکه‌های سیما و استانی بدون حضور جمعیت پخش می‌شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در لرستان افزود: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا امسال جهت برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی حضور بانوان و نوزادان را در هیچ نقطه از استان نخواهیم داشت و مراسم از طریق صداوسیما و فضای مجازی همزمان با سراسر کشور پخش و مادران لرستانی در منزل با پوشیدن لباس‌های سبز مهدوی بر تن فرزندان خود با عنوان این بار در خانه‌هایمان دست به ضریح گهواره مسیح سیدالشهدا(ع) این مراسم را برگزار می‌کنند.

سرلک عنوان کرد: علاوه بر برگزاری مراسم از طریق شبکه‌های ملی رأس ساعت ۱۰ صبح برگزاری جلسه‌ای بدون حضور بانوان از طریق صداوسیما سیمای استان در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: رأس ساعت ۱۰ و نیم صبح مادران ایرانی به‌صورت همزمان در منزل مطابق سال‌های گذشته فرزندان خود را مثل سال‌های قبل نذر قیام حضرت صاحب (عج) می‌کنند و نذر نامه‌ای با عنوان یا صاحب‌الزمان فرزندم را نذر یاری قیام شما می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن می‌خوانند.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) در لرستان خاطرنشان کرد: استان امسال آمادگی برگزاری ۱۷۰ جلسه شیرخوارگان حسینی را داشت ولی به دلیل شیوع کرونا این مراسمات برگزار نمی‌شود ولی در کلیه شهرستان‌ها جلسات بدون حضور بانوان از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha