• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99052921498
  • خبرنگار : 71402

همسر جان مک‌کین، بایدن را ستود

همسر جان مک‌کین، بایدن را ستود

بیوه جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در کنواسیون ملی دموکرات‌ها که مجازی برگزار شد، در حمایت از جو بایدن دموکرات که نامزد حزبش برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد، صحبت کرد و این اقدام یادآور روابط تلخ همسرش با دونالد ترامپ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که در کنوانسیون حزبش به عنوان نامزد ریاست جمهوری نوامبر معرفی شد و سناتور جان مک‌کین که در سال ۲۰۱۸ بر اثر ابتلا به سرطان جان باخت، پس از دیدار در دهه ۷۰ میلادی دوست شدند.

در آن زمان، این سناتور دموکرات جوان به همراه مک‌کین که کاپیتان نیروی دریایی و اسیر جنگی ویتنام بود، به سفرهای کاری می‌رفت. این روابط در دوران سناتوری این مقام جمهوری‌خواه هم ادامه یافت.

سیندی مک‌کین در پیامی ویدیویی درباره روابط بایدن و همسرش گفت: آنها می‌نشستند و جوک می‌گفتند. گاهی اوقات نگاه کردن آنها شبیه تماشای کمدی بود. تلاش آنها برای حل مسائل از طریق گفت‌وگو، سبکی از قانونگذاری و رهبری بود که دیگر نمی‌توانید چندان از آن بیابید.

بر خلاف آن، مک‌کین و ترامپ بیشتر اوقات درگیر بودند و این سناتور سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه بهداشت و درمان و مهاجرت را به چالش می‌کشید. ترامپ خدمت نظامی مک‌کین را کم‌اهمیت توصیف می‌کرد و چندین ماه پس از مرگ او هم گفت که "هرگز طرفدار این سناتور نبوده و نخواهم بود."

این تیرگی روابط تا جایی پیش رفت که مک‌کین به خانواده‌اش گفته بود که از ترامپ در مراسم تدفینش دعوت به عمل نیاورند و در عوض بایدن سخنرانی کند.  

همسر جان مک‌کین پیشتر در پیامی توییتری گفته بود: همسرم و بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دوستی‌ای به قدمت ۳۰ سال داشتند. بنابراین مفتخرم که دعوت کمپین بایدن برای مشارکت در ویدیویی را که درباره دوستی آنهاست، بپذیرم.

برخی از دموکرات‌ها از مشارکت جمهوری‌خواهان در کنوانسیون حزبشان ابراز نارضایتی کردند. این گردهمایی بابت پاندمی کرونا به صورت مجازی برگزار شد. از دیگر سخنران‌های کنوانسیون روز سه‌شنبه می‌توان به کالین پاول، وزیر خارجه سابق جمهوری‌خواه و جان کیسیک، فرماندار سابق و جمهوری‌خواه اوهایو اشاره کرد که از منتقدان ترامپ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha