• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99052922320
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

عوامل بسیاری در مسئله عفاف و حجاب دخیل است

عوامل بسیاری در مسئله عفاف و حجاب دخیل است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: علت اصلی بدپوششی نبود پوشاک مناسب است، اما باید گفت این مسئله تنها مربوط به عرضه پوشاک نیست و عوامل دیگر نیز در این مسئله دخیل است.

اقبال عباسی ۲۹ مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب امروز در جامعه منطبق با فرهنگ ایرانی- اسلامی، نیست، اظهار کرد: بسیاری معتقد هستند پوشاک مناسب در سطح اصناف عرضه نمی‌شود و علت اصلی بدپوششی نبود پوشاک مناسب است، اما باید گفت این مسئله تنها مربوط به عرضه پوشاک نیست و عوامل دیگر نیز در این مسئله دخیل است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دستگاه‌های اجرایی در بحث گزارشات و ارائه اقدامات خود در حوزه عفاف و حجاب در ابتدا وظایف خود را در این حوزه تشریح کنند و سپس موانع و مشکلات خود را در اجرایی نشدن کامل وظایف عنوان کنند و اگر نیازی به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارند تقاضای خود را مطرح کنند.

وی در خصوص نبود پوشاک مناسب در بازار چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: قطعا دسترسی به پوشاک منطبق بر فرهنگ ایرانی- اسلامی آسان نیست، بنابراین متولیان تولید پوشاک باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند و تولید و عرضه این پوشاک را در دستور کار قرار دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: نیاز است جلسه‌ای با اتحادیه و متولیان عرضه پوشاک برگزار شود و دغدغه‌های این افراد در عرضه پوشاک نامتعارف شنیده شود، بسیاری از این افراد نیز دلایل خود را برای عرضه دارند و باید توجیه شوند که تبعات عرضه این پوشاک در جامعه چیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: شیوه بیان مطالبات در جلسات باید منطقی باشد، شیوه بیان نباید به گونه‌ای باشد که شانیت جلسه و افراد حفظ شود.

شیوه‌نامه‌ای برای ساماندهی رفتینگ و قایق‌سواری در رودخانه زاینده‌رود و کارون تدوین شد

 در ادامه جلسه جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان مسائلی مربوط به عفاف و حجاب، ساماندهی باشگاه‌های رفتینگ و ورزش صبحگاهی در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای حل مسئله عفاف و حجاب باید فرهنگ‌سازی از درون خانواده‌ها انجام شود، سپس در گام‌های بعدی آموزش و پرورش و دانشگاه وارد عمل شوند، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶ دستگاه در کشور وظایفی را در خصوص عفاف و حجاب دارند.

مردانی در خصوص باشگاه‌های رفتینگ و قایق‌سواری، گفت: سال گذشته شیوه‌نامه‌ای برای ساماندهی رفتینگ و قایق‌سواری در رودخانه زاینده‌رود و کارون تدوین شد، در حال حاضر ۱۶ باشگاه مورد تائید برای رفتینگ در رودخانه زاینده‌رود وجود دارد و تیم‌هایی بر فعالیت این باشگاه‌ها در روزهای تعطیل و عادی نظارت می‌کنند، باتوجه به اینکه رفتینگ منبع درآمدی برای روستائیان است تعدادی درخواست برای مجوز رفتینگ وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین در خصوص ساماندهی ورزش صبحگاهی در پارک‌های ملت و تهلیجان مقرر شد ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های همگانی وارد عمل شوند و ۲ مربی نیز برای این موضوع معرفی شود.

وی در پایان در خصوص تورهای غیرمجاز گردشگری که اقدام به تبلیغات در فضای مجازی می‌کنند، افزود: این تورها اجازه ورود به کانون‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری را ندارند و با چند تور غیرمجاز نیز برخورد لازم صورت گرفته است.

در پایان جلسه عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال  و بختیاری در خصوص عرضه پوشاک نامتعارف در برخی از واحدهای صنفی، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفت، اما باید قبول کرد که تولید پوشاک ایرانی- اسلامی ضعیف است.

وی تاکید کرد: مطالبه‌گری‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است، اما اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب ناکافی است، نمی‌توان در حوزه بدپوششی صرفا برخورد قهری را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha