• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99053022712
  • خبرنگار : 30054

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک

راحت‌ترین روش تنظیم ساعت جی شاک

حتما شما نیز پس از خرید ساعت جی شاک و لذت بردن‌های اولیه از ساعت، به فکر تنظیمات اولیه ساعت افتاده‌اید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تیک تاک گالری، زمینه و پایه تنظیم ساعت جی شاک در اکثر مدل‌ها مشابه هست و می‌توان با تسلط بر یکی از مدل‌های ساعت جی شاک، روش کلی تنظیم ساعت جی شاک را آموخت.

در ادامه تمام نکاتی که برای تنظیم ساعت جی شاک نیاز است را مرحله‌به‌مرحله با هم مرور می‌کنیم و نحوه‌ی تنظیم آلارم، ساعت اصلی، تنظیم رادیویی، زمان دوم و ... را در این متن توضیح خواهیم داد.

شناخت دکمه‌ها برای تنظیم ساعت جی شاک

خب اولین قدم جهت تنظیم ساعت جی شاک، آشنایی با ۵ دکمه‌ی معروف مد (Mode)، ادجاست (Adjust)، فوروارد (Forward)، ریزرو (Reserve) و لایت (Light) است.

دکمه‌ی Mode:

جهت تعیین حالت‌های ساعت است که با فشردن مد می‌توان حالت‌های ساعت را تغییر داد و معمولاً در قسمت پایین چپ ساعت قرار دارد.

دکمه‌ی Adjust:

جهت ست کردن هر یک از مدهای ساعت تعبیه‌ شده که وقتی ساعت روی مدهای مختلف است، با ادجاست وارد ستینگ ساعت می‌شوید.

دکمه‌ی Forward و Reserve:

معمولاً جهت تغییر حالت‌ها در زمانی که ادجاست فعال است استفاده می‌شود. در ادامه کاربرد فوروارد و ریزرو را به شما کامل توضیح می‌دهیم.

دکمه‌ی Light:

دکمه‌ی لایت برای روشن کردن صفحه دیجیتال ساعت‌های جی شاک است؛ که در تاریکی مطلق هم امکان دیدن صفحه دیجیتال ساعت را داشته باشید.

مهم‌ترین قسمت برای تنظیم ساعت جی شاک آشنایی با مدهای ساعت است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد ادامه مطلب را از دست ندهید!

تنظیم تایم اصلی ساعت (تنظیم عقربه‌های ساعت جی شاک)

۱. طبق تصویر با فشردن دکمه Mode ساعت و قرار دادن حالت روی تایم کیپینگ (زمانی که ساعت در حال نشان دادن روزهای هفته مثل sat یا sun است) می‌توان با نگه‌داشتن دکمه‌ی Adjust به مدت ۳ ثانیه، وارد تنظیمات اولیه ساعت جی شاک شوید.

۲. بعد از ورود به تنظیمات اولیه ساعت، شما با چند مرتبه فشار دادن دکمه‌ی Forward و پیدا کردن شهر تهران (در ساعت به عنوان THR قید شده است) شما می‌توانید تهران را مرجع کنترل رادیویی قرار دهید.

۳. بعد از انتخاب شهر (برای تهران THR) بار دیگر دکمه‌ی mode را فشار دهید و DST ساعت را در صورتی‌ که در ۶ ماه اول سال قرار داریم، روشن کنید (در مانیتور ساعت باید ON باشد).

۴. در ۶ ماه دوم سال، به دلیل اینکه ساعت‌ها ۱ ساعت عقب کشیده می‌شوند، DST ساعت باید آف و خاموش باشد ولی در ۶ ماه اول، DST را روی حالت آن قرار دهید.

۵. سپس دکمه‌ی Adjust را یک‌بار فشار دهید. اگر مراحل را درست انجام داده باشید عقربه‌های ساعت به حرکت درمی‌آیند و با استفاده از امواج رادیویی ساعت جی شاک شما به‌صورت اتوماتیک به وقت تهران تنظیم می‌شود.

تنظیم WT (ساعت جهانی یا ساعت دوم) در ساعت جی شاک

۱. دکمه‌ی Mode را چند بار فشار دهید تا کلمه‌ی WT (World Time) می‌شوید که به معنای ساعت دوم و یا همان ساعت جهانی است.

۲. در این قسمت شما با فشردن دکمه‌ی Forward در سمت راست ساعت، می‌توانید مخفف شهر دوم را روی صفحه‌نمایش ساعت تغییر دهید. دقت کنید که با فشار دادن دکمه Reserve به مخفف شهر قبلی برمی‌گردید.

۳. بعد از انتخاب مخفف شهر دوم ادجاست را مجدد به مدت چند ثانیه نگه دارید تا زمان دوم روی شهر مدنظر (مثلا آتن) تنظیم شود.

کرنوگراف در تنظیم ساعت جی شاک

۱. چند بار دکمه‌ی mode را فشار دهید تا حالت ساعت روی ST قرار بگیرد

۲. دکمه‌ی پایین سمت راست (Forward) کرنوگراف را آغاز کرده و فشردن مجدد آن به معنای توقف است.

۳. جهت ری استارت کرنوگراف، باید دکمه‌ی بالا سمت راست (Reserve) را هنگامی‌که کرنوگراف متوقف است، یک‌بار فشار دهید.

۴. حالت ST که در تنظیم ساعت جی شاک به معنای کرنوگراف است، شمارش را از صفر آغاز کرده و تا سقف بی‌نهایت جلو می‌رود. در ضمن، دقت کرنوگراف در ساعت جی شاک صدم ثانیه است و در ساعت‌های نظیر خود بی‌همتاست.

نحوه‌ی قرار دادن آلارم در تنظیم ساعت جی شاک

1. برای این منظور، دکمه Mode ساعت را روی حالت AL قرار داده و در این حالت می‌توانید تا ۵ آلارم مختلف برای ساعت خود قرار دهید.

2. با فشردن دکمه‌ی پایین راست ساعت می‌توان آلارم ها را عوض کرد و با نگه‌داشتن دکمه‌ی Adjust، می‌توان ساعت و دقیقه‌ی به صدا درآمدن آلارم را تعیین کرد.

3. برای قطع کردن آلارم ساعت روی AL قرار بگیرید و با فشردن دکمه Forward آن را روی حالت OFF قرار دهید.

و در پایان:

لاین جی شاک از برند معتبر کاسیو، هر روز به قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود اضافه می‌کند و استایل و امکانات خود را به‌روز کرده است.

فروشگاه ساعت تیک تاک نماینده رسمی ساعت جی شاک و ساعت کاسیو است. پیشنهاد می‌کنیم با کلیک روی لینک ساعت جی شاک ، همین‌الان سوالات خود را از چت آنلاین تیک تاک بپرسید و از طریق لینک ساعت کاسیو تمام ساعت‌های کاسیو را ببینید و با گارانتی اصلی کاسیو خرید کنید تا از خدمات پس از فروش و پشتیبانی همیشگی آسوده باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha