• جمعه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99053122970
  • خبرنگار : 71638

سیاست‌های ضد تقلب فیده باتوجه به شروع مسابقات المپیاد آنلاین جهانی

سیاست‌های ضد تقلب فیده باتوجه به شروع مسابقات المپیاد آنلاین جهانی

با توجه به شروع مراحل اصلی مسابقات المپیاد آنلاین شطرنج ۲۰۲۰، رییس فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) سیاست‌های ضد تقلب مسابقات آنلاین را شرح داد.

به گزارش ایسنا، آرکادی دوورکوویچ، رییس فدراسیون شطرنج جهانی درباره سیاست‌های ضد تقلب فدارسیون جهانی شطرنج گفت: فدراسیون جهانی در گذشته گام‌های محکمی در جهت افزایش کارآیی خود در مبارزه با تقلب برداشته است. از جمله تقویت ابزارهای تحلیلی، استفاده از ردیاب‌ها و اسکنرها در کلیه رویدادهای رسمی فیده، آموزش داوران، پیدا کردن مبنای حقوقی مناسب و داشتن یک تیم اختصاصی که در این زمینه ما را همیاری می‌کند.

او اضافه کرد: رونق شطرنج آنلاین چالش‌های جدیدی را به همراه داشت. اگرچه تعداد موارد مشکوک به تقلب شطرنج بازان نسبتا کم است اما فیده باید با جدیت عمل کند. فیده سعی کرده که  با ارسال پیام واضح به متخلفان، محیطی امن در مسابقات رسمی ایجاد کند. 

رییس فدارسیون جهانی شطرنج ادامه داد: فیده با سیستم عامل‌های برتر آنلاین شطرنج همکاری می‌کند. ما الگوریتم‌های مورد استفاده برای پخش آنلاین را تنظیم کرده‌ایم. با این حال‌، احساس می کنم در مورد اقدامات اعمال شده به یک اجماع گسترده نیاز داریم.

آرکادی دوورکوویچ با مطرح کردن چند سوال از علاقه‌مندان خواسته است که نظر خود را درباره این سوالات به ایمیل کمیته ضد تقلب فدراسیون جهانی ارسال نمایند. سوالات به شرح زیر است: 

۱. روش‌های تشخیص ما، اگرچه بسیار پیشرفته و در حال پیشرفت هستند، اما نمی‌توانند ۱۰۰درصد تضمین کرد. در بسیاری از موارد، احتمال تخمین زده شده از تست های DNA بالاتر است. آیا شما معتقدید که یک الگوریتم آماری (یا ترکیبی از آن) که احتمال ۱۰۰ درصد احتمال تقلب را دارد، می‌تواند به عنوان زمینه کافی برای ممنوعیت یک بازیکن باشد؟ 

۲. آیا FIDE مجازات‌های مربوط به نقض آنلاین را در بازی‌های بیش‌تری (یا برعکس) اعمال کند؟ 

۳. آیا برای رویدادهای رسمی FIDE (و برعکس) مجازات‌هایی را برای تخلفات ادعا شده در حوادث شخصی سیستم عامل‌ها و سایر رویدادهای آنلاین غیر رسمی اعمال کنیم؟ 

۴- آیا نام افراد متخلف را بعد از اولین محکومیت منتشر کنیم؟ 

۵- آیا مجرمین با بازپس‌گیری مقام مجازات شوند یا با باز پس‌گیری پول جوایز؟ 

۶- یک دوره ممنوعیت معقول را برای متخلفان مرتبه اول و برای مجرمین تکرار در نظر بگیرید؟ اقدامات در مسابقات جوانان باید چقدر دقیق باشد؟ 

سؤالات بسیاری وجود دارد و برخی از آن‌ها به جنبه های اخلاقی و حقوقی موضوع مربوط می‌شود. داشتن یک سیستم عادلانه و شفاف به یک چارچوب قابل اعتماد نیاز دارد. بدترین کاری که نباید صورت بگیرد، ممنوعیت یک بازیکن بی گناه است. ما باید سخت‌گیر باشیم اما مسوول. محکم ، اما پاسخگو و قبل از تصویب یک سیاست کلی، ما می خواهیم نظرات شما را بشنویم. 

رییس فدراسیون جهانی در آخر تاکید می‌کند که این یک نبرد طولانی خواهد بود، اما مطمئن هست که جامعه شطرنج موفق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha