• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99060201083
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار قزوین:

اگر پروژه‌ای موجب تخریب باغستان شود، با آن برخورد می‌کنیم

اگر پروژه‌ای موجب تخریب باغستان شود، با آن برخورد می‌کنیم

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: ما نسبت به حفظ باغستان حساس هستیم و خودمان را موظف می‌دانیم اگر پروژه‌ای موجب تخریب باغستان شود برخورد می‌کنیم، دغدغه‌مندان حوزه باغستان باید بدانند که خدمتگزارانشان در شهرداری، استانداری و فرمانداری نسبت به این مسائل حساس هستند.

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در خصوص حفظ باغستان سنتی قزوین، تصریح کرد: باغستان جزئی از فرهنگ و اصالت قزوین است و باید حفظ شود، مردم، نخبگان و مسئولان در مقابل حفظ باغستان مسئول هستند اما نباید حفظ باغستان را بدل به یک مسئله سیاسی کرد.

وی افزود: عده‌ای به دنبال سیاسی کردن مسئله باغستان هستند و به‌نوعی علاقه‌مند هستند که خودشان را مطرح و دعوا درست کنند، من این را قبول ندارم و از دیدن این رفتارهای مغایر اخلاق متأثر و متأسف هستم، نگاه ما این است که تمام ظرفیت‌های باغستان حفظ شود؛ بررسی‌های فنی و کارشناسی انجام‌شده است اما این‌که عده‌ای شروع کنند به بوق و کرنا کردن و یک کلاغ و چهل کلاغ کردن منطقی و اخلاقی نیست.

استاندار قزوین بیان کرد: موضوع حفظ باغستان رسالتی است که همه وظیفه دارند آن را انجام دهند، من نیز با تأکید بر اهمیت حفظ باغستان به دستگاه‌های متولی دستور دادم که پروژه‌ها باید طوری تعریف شود که کمترین آسیب به باغستان برسد و این مسئله را پیگیری می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: به‌هرحال وقتی شهر ایجاد می‌شود نیازهایی دارد که با حداقل آسیب به سایر ظرفیت‌ها باید در نظر گرفته شود، با توجه به نیازهای توسعه‌ای استان تغییراتی در نقشه‌ها دادیم که ان‌شاالله کمربندی سبز قزوین و پل امام رضا (ع) کمترین آسیب را به باغستان بزند.

جمالی‌پور یادآور شد: جاده نسیم شمال بهسازی می‌شود و آسیبی به باغستان وارد نمی‌کند، همچنین پروژه کمربندی شرق به باغستان آسیب وارد نمی‌کند چراکه از لبه باغستان عبور می‌کند، در حال حاضر برخی از جاده‌های کشور مانند اتوبان تهران- شمال از کنار جنگل‌ها عبور می‌کنند، نیازهای مردم جزو اولویت است باید با کمترین آسیب‌ دیده شود.

وی عنوان کرد: ما نسبت به حفظ باغستان حساس هستیم و خودمان را موظف می‌دانیم، اگر پروژه‌ای موجب تخریب باغستان شود برخورد می‌کنیم، دغدغه‌مندان حوزه باغستان باید بدانند که خدمتگزارانشان در شهرداری، استانداری و فرمانداری نسبت به این مسائل حساس هستند و خود را نسبت به حفاظت و صیانت از آثار ملی و ارزشی و اعتباری استان و شهر قزوین مکلف می‌دانند.

استاندار قزوین بیان کرد: ما متخصص حوزه باغستان نداریم، متأسفانه عده‌ای برای مشهور شدن خودشان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند، باغستان برای ما پروژه مهمی است و همه ما متعهد هستیم که از آن صیانت کنیم اما اجازه نمی‌دهیم که این امر منجر به معروفیت عده‌ای شود که خودشان را حافظ باغستان نشان می‌دهند، دولت و مردم و همه نهادها حافظ باغستان هستند و اجازه نمی‌دهند که باغستان به‌عنوان ظرفیت ملی و تاریخی آسیب ببیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha