• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99060201179
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

احداث نیروگاه بدون کمک خارجی ها افتخار است

احداث نیروگاه بدون کمک خارجی ها افتخار است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: احداث نیروگاه در شرایط تحریم و بدون کمک خارجی افتخار است.

سید علی آقازاده، دوم شهریورماه در آیین بهره برداری از پروژه های وزارت نیرو در برق منطقه ای باختر که همزمان با ایام هفته دولت با حضور محمدحسین متولی زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر برگزار شد، اظهار کرد: امسال به رغم همه مشکلات، خاموشی خاصی در استان نداشتیم که حاصل تلاش صنعتگران صنعت برق کشور و صرفه جویی مردم است.

وی افزود: اگر فرصت صرفه جویی را در بین مردم تسری دهیم قطعا می توانند حامی و پشتیبان صنعت برق باشند و بر این اساس باید در این شرایط سخت در تامین انرژی، آب و مواد غذایی صرفه جویی را مدنظر داشت.

وی با بیان اینکه امروز چهار پروژه به مبلغ ۲۰۶ میلیارد تومان در صنعت تولید و توزیع برق استان افتتاح شد، افزود: طرح های افتتاح شده می تواند در زیرساخت های توسعه استان در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی و ایجاد اشتغال موثر باشد، طرح هایی به ارزش بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار دارد که به مرور بهره برداری خواهد شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه افتخار می کنیم که در شرایط تحریم چنین پروژه های بزرگی افتتاح می شود، گفت: نیروگاه صیناکو در شهر صنعتی کاوه بدون اتکا به خارج از کشور احداث شده است و برای صنعت برق کشور افتخار است که بدون نیاز به خارج، نیروگاه احداث می کند. تحریم ها قابل دور زدن هستند، ولی اگر بتوانیم در این شرایط استقلال داشته باشیم جای افتخار دارد و در احداث نیروگاه صیناکو از این ظرفیت استفاده شده است.

وی تصریح کرد: تاسیس و ایجاد نیروگاه های برق توسط بخش خصوصی می تواند کمک بزرگی به صنعت برق و دولت باشد و قطعا در احداث نیروگاه های کوچک از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

آقازاده اضافه کرد: صنعت برق استان هرروز توسعه معناداری را پیدا می کند که باعث رونق تولید، ایجاد اشتغال و تقویت زیرساخت های استان صنعتی مرکزی شده است، اگر این زیرساخت ها نبود، رونق صنعت و توسعه و ایجاد اشتغال با مشکل روبرو می شد.

به گزارش ایسنا، در این آیین پروژه های برق منطقه ای باختر شامل پست 63/20 کیلو ولت شهباز، پست سیار شهر صنعتی زاویه و خط 63/20 کیلوولت دودهک و نیروگاه 20 مگاواتی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه آغاز بکار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha