• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 99060201279
  • خبرنگار : 71536

۸ متهم پرونده ویلموتس چه کسانی هستند؟/ کفاشیان شانس آورد

۸ متهم پرونده ویلموتس چه کسانی هستند؟/ کفاشیان شانس آورد

سازمان بازرسی روز گذشته از ارسال پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و ... به دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، پرونده مارک ویلموتس ابعاد جدیدی به خود گرفته است. همزمان با پیگیری شکایت این مربی در فیفا که طی روزهای گذشته منجر به محکومیت ۶.۲ میلیون یورویی ایران شده و جنجال زیادی را در جامعه ایجاد کرده، سازمان بازرسی از پایان تحقیقات خود و ارسال پرونده هشت نفر به دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داده است.

از چندین ماه قبل که زمزمه محکومیت احتمالی فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس خبرساز شد، ماموران سازمان بازرسی نیز با دستور رئیس این سازمان مشغول بررسی ابعاد مختلف قرارداد همکاری با سرمربی بلژیکی شدند و چندی پیش غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اعلام کرد که در بررسی ها مشخص شده این قرارداد یکسری اشتباهات داشته و برای حضور ۶۳ روزه این مربی در ایران هزینه سنگینی به کشور وارد شده است.

پس از اتفاقات اخیر که خبر محکومیت ایران هم تایید شد، در روزهای گذشته خبری مبنی بر ارائه لیست اموال اعضای هیات رئیسه به مراجع ذی صلاح منتشر شد که علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال این خبر را تایید کرد.

ساعاتی بعد از این اتفاق بود که سازمان بازرسی با اتمام بررسی ها در پرونده اقدامات دخیل در قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، از ارسال گزارش نهایی به دادستان عمومی و انقلاب تهران  خبر داد.

در این گزارش آمده است: پرونده هشت نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آن ها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.

این هشت نفر به نظر اعضای هیات رئیسه فدراسیون هستند که در هنگام عقد قرارداد همکاری با ویلموتس سند قرارداد را امضا کرده اند و در حال حاضر به علت انجام اشتباهات متعدد در نوع قرارداد متهم شناخته شده اند. مهدی تاج به همراه ۷ عضو هیات رییسه ۸ نفر متهم شده هستند.

علی کفاشیان، به علت محرومیت در آن مقطع زمانی از حضور در فوتبال و در نتیجه امضا نکردن این سند به همراه این هشت نفر به دادسرا نمی رود.

البته ارسال پرونده این هشت نفر به دادسرا در حالی است که هنوز ایران این فرصت را دارد که با ادله خود در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ورق را برگرداند اما وجود اشتباهات در قرارداد برای سازمان بازرسی مسجل شده است.

به گزارش ایسنا، تاکنون فدراسیون فوتبال ۲ میلیون دلار به مارک ویلموتس بابت قسط اول و دوم قراردادش پرداخت کرده و باید از این پس ۶.۲ میلیون یورو نیز پرداخت کند که بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای این فدراسیون بی پول هزینه دارد و به همین دلیل کارگروهی با حضور بخش های حقوقی دولت و مجلس تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۳:۴۴

حالا یک اشتباهی شده, شما اینقدر کشش ندید.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۰:۴۶

یه اشتباه چند میلیارد تومنی شده آره مهم نیس اصلا، بذارین بازم تاج و دار و دستش بیت المال بدن اجنبی‌ها ببرن حتما دلیلت هم اینه که این همه میبرن اینم روش؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۶

می‌خوای بازم از مملکت بدزدن؟ تو جواب میدی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۴ ۱۲:۱۹

چطور ایسنا نظر شما رو منتشر کرده احتمالا منظور شما رو از اینقدر کشش ندید متوجه نشده یا متوجه شده خودش و زده به اون راه

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۳:۵۴

اگه فكر مي كنين اين حضرات مجازات مي شن، زهي خيال باطل !

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۲۰:۲۴

تا دلار آخر رو باید از جیب‌شون بدن.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۲۰:۳۱

هشت نفر دیگر به زودی در کانادا. قسمت سوم

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۰۲:۱۰

بابا زشته برای چهار قران پول آبروریزی درمیارین

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۰۳:۲۱

صنعت فوتبال مثل صنعت نفته. و این صنعت آدم پاک می‌خواد. این فوتبال از همه لحاظ مریضه

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۱:۰۱

مقصر همه این اتفاقات وزارت ورزشه!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۲:۱۳

هر دَم از این باغ بری میرسد تازه‌تر از تازه‌تری میرسد

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۵:۳۹

عجب تا حالا کجا بودند؟؟؟ این همه دزدی و خیانت و اختلاس هر روز و ساعتش داره تو مملکت رخ میده امان از یه حرکت. باز دم سربازان گمنام کشور گرم که هر از گاهی دست خیلیا رو رو می‌کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۵

مگه کی مجازات شده تا اینا بشن. ان‌شاءالله با چند تا تلفن درست می‌شه اگر هم نشد پرواز کانادا بلیتش گیر میاد.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۱۸:۰۱

باز هم یاشار سلطانی گل کاشت و مدارک زمین تاج که ۸ میلیارد خریده و به مترو ۹۵ میلیارد فروخته رو فاش کرد چطور همچین ثروتی به دست آورده

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۵ ۰۴:۱۰

ایکاش این‌قدری که به این چهار قرون اهمیت داده می‌شن به بقیه‌ی فسادها که این پیششون هیچه هم اهمیت داده می‌شد.