• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99060201325
  • منبع : سازمان‌ فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

تبلور هنر عاشورایی با «تجسم عشق»

تبلور هنر عاشورایی با «تجسم عشق»

ایسنا/اصفهان ۱۰ هنرمند صنایع دستی اصفهان، هنرهایی چون طلاکوبی، مشبک، میناکاری و ... را با مضامین محرم پیوند زده‌اند و یک کارگردان به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، این هنرهای عاشورایی را در قالب مجموعه کلیپ‌هایی معرفی و در فضای مجازی منتشر کرده است.

ابراهیم مرادی، کارگردان مجموعه کلیپ‌های «تجسم عشق» با اشاره به علت تولید این مجموعه، گفت: محرم امسال با توجه به اینکه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری محرم را با محدودیت مواجه کرده، توجه به تولید محتوای هنری برای نشر در فضای مجازی بیشتر شده و ما نیز در همین راستا تصمیم به تولید محتوای هنری در قالب طرحی با عنوان «تجسم عشق» با موضوع محرم و عاشورا در قاب هنر گرفتیم.

وی افزود: این کار که به سفارش معاونت فرهنگی هنری شهرداری اصفهان و دفتر تخصصی سینما تهیه و تولید شده، در قالب ۱۰ کلیپ یک دقیقه‌ای است که امکان انتشار گسترده در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد و مخاطب بتواند در هر شرایطی آن را مشاهده کند.

به گزارش ایسنا، مرادی علت انتخاب نام «تجسم عشق» را برای این مجموعه، دستمایه قراردادن هنرهای سنتی اصفهان دانست و توضیح داد: هنرمندان رشتۀ صنایع دستی از جمله کی‌قباد بذرافشان، نرگس یعقوب زاده، کریم امیدی، حمیدرضا امینی، محسن بهارزاده، امیر حسین فرزین، مرجان جمشیدی، محمود عموسلطانی، جواد عباد و حامد نصیری آثار هنری خود را با مضامین عاشورایی تولید کرده‌اند.

این کارگردان خاطرنشان کرد: نمایش آثار هنری با مضمون محرم و همزمان آشناکردن مخاطبان با ۱۰ هنر سنتی اصفهان شامل هنر فرش، طلاکوبی، دوخت پرچم دوزی، خطاطی، مشبک کاری، حجاری، نقاشی، قلمزنی، قلمکاری و میناکاری از جمله اهداف تولید این کلیپ‌ها بوده که با صداگذاری و افکت‌های متناسب با محرم مانند صدای طبل، سنچ، اسب و آب، به آن جان بخشی شده و در طول دهه نخست محرم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha