• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 99060201583
  • خبرنگار : 71460

روایت یک قرارداد عجیب در سایت بلژیکی

خشم ایران از فیفا/ تحریم‌ها دلیل عدم پرداخت مطالبات ویلموتس بود

خشم ایران از فیفا/ تحریم‌ها دلیل عدم پرداخت مطالبات ویلموتس بود

یک سایت بلژیکی به بیان اتفاقات اخیر پیرامون پرونده مارک ویلموتس در ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت rtbf، دادستان کل ایران تحقیقات در مورد اختلاف درمورد میلیون‌ها یورو دستمزدی که به مارک ویلموتس مربی سابق تیم ملی قرار است پرداخت شود را شروع کرده است.  در این رابطه دادستان روز شنبه هشت نفر را احضار کرد تا در مورد "نامنظم بودن" در قرارداد مربی سؤال شوند.

ویلموتس که در ماه مه ۲۰۱۹ برای یک دوره سه ساله به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران منصوب شده بود ، به دلیل عدم پرداخت حقوق علیه فدراسیون ایران (FFI) شکایت کرد. وی پس از شش مسابقه پست خود را به دلیل آنچه که وی "نقض جدی قرارداد" خوانده بود، واگذار کرد.

این عدم پرداخت به دلیل تحریم‌های اقتصادی اعمال شده به ایران مرتبط بود. فیفا سپس به ایران دستور داد ۶ میلیون یورو (۷.۱ میلیون دلار) به ویلموتس بپردازد. این اتفاق باعث خشم ایران شد زیرا ویلموتس فقط ۵ ماه کار و چهار مسابقه روی نیمکت ایران بود و دریافت این پول هزینه گزافی برای فدراسیون است. رسانه‌های ورزشی،  فدراسیون فوتبال ایران را به تدوین نادرست قرارداد با ویلموتس متهم کرده‌اند و اکنون خواستار مجازات برای کسانی هستند که در این مذاکرات شرکت کردند.

در زمان ویلموتس، ایران دو دیدار خود از چهار دیدار مقدماتی خود برای جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و حضور این تیم در جام جهانی قطر را در معرض خطر قرار داد. عدم صعود به جام جهانی ضربه دیگری برای فدراسیون فوتبال ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۱۷:۰۹

جالب این که خبر منتشر شده در سایت بلژیکی براساس خبرهای خود ایسنا بوده که در این خبر ذکر نشده

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۲۲:۰۲

نان به هم قرض می‌دهند

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۳ ۰۱:۱۷

همین خبر بزرگترین اعتراف است که عقلا مسخره است که برای یک چنین مربی این‌قدر پول ایران جریمه شود. واقعا حکم مزخرفی فیفا داده.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۲ ۲۲:۰۹

خرید یک مربی از خارج از کشور، به معنی واردات است. حالا چطور هست که کشور عزیزمان شاهد میلیاردها دلار واردات محصول‌های مختلف هست، ولی کسی از ناتوانی پرداخت‌های واردکنندگان صحبت نمی‌کنه و فروشندگان خارجی (بخوان مربی‌ها) هم از تأخیر پول شاکی نیستند، ولی این مشکل همیشه در فوتبال بوده. بحث مشکلات پرداخت حقوق مربیان و بازیکنان فوتبالی (چه داخلی چه خارجی) ربطی به تحریم نداره و چیز تازه‌ای نیست.