• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99060201608
  • خبرنگار : 50233

همزمان با نخستین روز از هفته دولت صورت گرفت:

افتتاح 108 پروژه در سمنان/ سهم 20درصدی جمعیت 6درصدی روستاییان از طرح‌ها

افتتاح 108 پروژه در سمنان/ سهم 20درصدی جمعیت 6درصدی روستاییان از طرح‌ها

ایسنا/سمنان فرماندار سمنان 108 طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری شهرستان سمنان همزمان با نخستین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

سیدعباس دانایی در آیین افتتاح این طرح‌ها که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور استاندار سمنان برگزار شد اظهار کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک‌هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به مناطق محروم و روستاها افزود: با وجود اینکه تنها 6 درصد جمعیت شهرستان سمنان در روستاها هستند اما 20 درصد از پروژه‌های هفته دولت در مناطق روستایی شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه 108 طرح عمرانی و اقتصادی  شهرستان سمنان با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال و با مشارکت ۲۲ دستگاه اجرایی افتتاح شد تصریح کرد: ۱۰۰ طرح از مجموع ۱۰۸ طرح آماده افتتاح در شهرستان سمنان با ۷۰۷ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال اعتبار مربوط به طرح‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه هشت طرح آماده افتتاح سمنان در هفته دولت امسال مربوط به طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است که با تلاش چهار دستگاه اجرایی به سرانجام رسیده است ادامه داد: برای افتتاح این هشت پروژه ۶۳۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که این طرح‌ها در مجموع زمینه اشتغال ۷۲ نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

دکتر دانایی گفت: از مجموع هشت طرح اقتصادی آماده بهره برداری در این شهرستان سه طرح مربوط به بخش صنعت، سه طرح مربوط به جهاد کشاورزی، یک طرح مربوط به حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و یک طرح مربوط به شرکت پخش فرآورده های نفتی است.

وی اضافه کرد: این طرح های عمرانی افتتاح شده در زمینه‌های مختلف مانند آب‌رسانی، کشاورزی، نوسازی مدارس، شهرداری و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و روستایی و...است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح ایستگاه آتش نشانی در منطقه محلات، افتتاح واحد تولیدی مزرعه مرغ تخم گذار با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه و افتتاح واحد تولید کره بادام زمینی از جمله طرح‌های مهم آماده افتتاح این شهرستان در هفته دولت امسال است.

فرماندار سمنان از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 17 پروژه در شهرستان خبر داد و افزود: اعتباری افزون بر دو هزار و ۲۰۸ میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریال برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به دو سفر دولت به استان در سال‌های گذشته افزود:در سفر ریاست جمهوری به استان عملیات اجرای ۲۶ طرح با ۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان سمنان در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه 26 پروژه از پروژه‌های سفر رئیس دولت مربوط به مرکز استان بوده افزود: بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون 140 میلیارد آن ابلاغ شده است. ضمن آنکه انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌ها امسال نیز پیگیر ابلاغ بخش دیگری از این اعتبارات باشند.

دانایی با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در مرکز استان تقریبا آماده افتتاح شده افزود: این پروژه‌ها در لیست پروژه‌های هفته دولت نیامده‌اند و تا اوایل مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند.

فرماندار سمنان از وجود 15 پروژه مهم با اعتباری بیش از 70 میلیارد تومان در مرکز استان خبر داد و گفت: امسال و در سه چهار ماهه اول امسال 49 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها تخصیص یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha