• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99060201647
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد 20درصدی تولید تخم‌مرغ با افتتاح یک واحد بزرگ در سمنان/انجام سالانه 25 میلیون جوجه‌ریزی

رشد 20درصدی تولید تخم‌مرغ با افتتاح یک واحد بزرگ در سمنان/انجام سالانه 25 میلیون جوجه‌ریزی

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح یک واحد مرغ تخم‌گذار در سمنان خبر داد که به تنهایی 20درصد تولید تخم‌مرغ در سمنان را افزایش می‌دهد.

سیدحسن میرعماد در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در سمنان از تحول در تولید تخم‌مرغ استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار کرد: تولید تخم‌مرغ در استان سمنان از 10 هزار تن در ابتدای دولت امسال به بیش از 30 هزار تن رسیده است.

وی از تلاش برای افزایش ظرفیت تولید تخم‌مرغ در استان طی سال جهش تولید خبر داد و افزود: سازمان جهادکشاورزی استان برنامه‌ریزی کرده که در سال جهش تولید میزان تولید این محصول پرمصرف در استان را به 35 هزار تن افزایش دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود 395 واحد تولید مرغ گوشتی در استان خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان سالانه 25 میلیون جوجه‌ریزی دارد.

وی از تولید سالانه 60 هزار تن گوشت مرغ در استان خبر داد و افزود: بیش از 70 درصد تولید مرغ استان که مازاد مصرف استان است به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

این مدیر مسوول با اشاره بهخ پروژه‌های این سازمان در هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت۱۸۱ طرح عمرانی و تولیدی جهاد کشاورزی استان سمنان با ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار در بخش های زراعت، باغبانی، دامداری،منابع طبیعی،آبخیزداری، طیور و... به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با افتتاح این طرح ها برای ۶۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۸ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود و سه هزار و ۲ خانوار از مزایای افتتاح این طرح ها برخوردار می‌شوند.

میرعماد سهم بخش تولید از طرح‌های هفته دولت در حوزه جهادکشاورزی را۳۱ طرح برشمرد و اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. ضمن اینکه۱۵۰ طرح عمرانی با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به افتتاح نمادین یک واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار  ۶۰ هزار قطعه ای در مرکز استان گفت: این واحد امروز در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۲۰۰ متر مربع با اشتغالزایی برای ۲۷ نفر به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی ظرفیت تولید سه و نیم تن تخم‌مرغ را دارد و با این افتتاح میزان تولید تخم مرغ در شهرستان سمنان ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی یادآوری کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه تولیدی ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۴۵ میلیارد ریال آن از محل آورده سرمایه گذار بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha