• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99060201742

مدیرکل امور اتباع خارجی گلستان خبرداد:

نوبت‌دهی برای طرح اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی

نوبت‌دهی برای طرح اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی

ایسنا/گلستان مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان از آغاز طرح اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی خبرداد و گفت: مشمولان در استان جهت ثبت‌نام و نوبت‌دهی به سایت bafia.golestanp.ir مراجعه کنند.

مهدی دهرویه در نشست خبری با اصحاب رسانه از ابلاغ آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به استان خبرداد و گفت: در گذشته اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان تبعه خارجی تنها در زمانی که فرزند به سن ۱۸ سال می‌رسید، آن هم ظرف مدت یکسال اعطا می‌شد اما اکنون این قانون برداشته شده است.

وی افزود: برای این کار فرمی تهیه شده که مشمولان با مراجعه حضوری باید آنها تکمیل کنند. به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مشمولان باید با مراجعه به سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان و تکمیل فرم اولیه، کد پیگیری دریافت کنند و بعد از آن به آنها نوبت داده خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان بیان کرد: در حال حاضر مراجعه حضوری تنها در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی انجام می‌گیرد و در صورت نیاز این کار به ۳ مرکز خصوصی خدمات به اتباع خارجی نیز واگذار خواهد شد.

دهرویه خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که بالغ‌بر ۴۰۰۰ نفر در استان مشمول این طرح شوند.

وی اظهار کرد: پروسه اعطای تابعیت زمان‌بر خواهد بود لذا از مشمولان تقاضا داریم حوصله به خرج دهند تا این پروسه طی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اتباع خارجی استان در دو شهر گرگان و گنبدکاووس اسکان دارند، گفت: ۲۷ هزار تبعه خارجی مجاز و کمتر از ۳ هزار تبعه غیرمجاز در گلستان زندگی می‌کنند. غالب این افراد افغانستانی هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان بیان کرد: بالغ‌بر ۱۰ سال است که جمعیت تبعه خارجی در استان ثابت نگه داشته شده و تلاش داریم این روند ادامه داشته باشد.

دهرویه تصریح کرد: تاکنون در استان ۴۹ تبعه خارجی مبتلا به کرونا شدند و ۱۳ نفر نیز به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha