• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99060201772
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد:

هیات مذهبی سلامت مردم را به مخاطره نیندازند/نظارت تبلیغات اسلامی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

هیات مذهبی سلامت مردم را به مخاطره نیندازند/نظارت تبلیغات اسلامی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به آغاز عزاداری‌های سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) و شرایط ناشی از شیوع کروناویروس از هیات مذهبی خواست که سلامت مردم و عزاداران را به مخاطره نیندازند.

علیرضا آشناگر 2 شهریورماه در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت مرکز استان با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در استان اظهار کرد: استان سمنان همچنان در شرایط هشدار قرار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان از نظر گسترش شیوع کووید19 در وضعیت قرمز قرار دارد افزود: البته شرایط شهرستان‌های هشت‌گانه استان متفاوت است.

وی با بیان اینکه وضعیت کنترل بیماری به همت دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود تا حدودی ثبات پیدا کرده ادامه داد: برای کنترل بهتر کروناویروس نیازمند همراهی و همکاری آحاد مردم هستیم.

استاندار سمنان ضمن هشدار به هیات عزاداری از سازمان تبلیغات اسلامی استان خواست بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات مذهبی نظارت کند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه دسته‌روی هیات عزاداری ممنوع است اضافه کرد: برگزاری آیین‌های خاصی مانند نخل‌گردانی که در برخی شهرستان‌های استان مرسوم است امسال با محدودیت مواجه شده و اجازه برپایی این آیین‌ها داده نمی‌شود.

آشناگر شمن دعوت هیات مذهبی به همکاری با ستاد مقابله با کروناویروس گفت: انتظار می‌رود که هیات‌مذهبی ما را در راستای مراقبت و حفاظت از جان عزاداران امام حسین(ع) همراهی کنند.

این مقام ارشد اجرایی خاطرنشان کرد: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی استان الزامی است.

وی ادامه داد: در ایام‌ محرم باید تلاش شود که دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و مراسم‌ در فضای باز برگزار شود و دسته روی و مراسم‌هایی که خاص شهرستان های استان است ،امسال برگزار نخواهد شد.

آشناگر همچنین با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته دولت افزود: در نخستین روز از این هفته پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری شهرستان سمنان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به فشار حداکثری امریکا و شرایط ناشی از شیوع ویروس عالمگیر کرونا گفت: دولت با وجود محدودیت در منابع مالی که به خاطر استمرار تحریم های ظالمانه امریکا و شیوع کروناویروس با آن مواجه شده، برنامه‌های توسعه‌ای را پیگیری و اعتبارات این پروژه‌ها را تامین کده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه برنامه‌های‌ توسعه‌ای دولت تدبیر و امید در استان سمنان‌ باوجود فشارهای اقتصادی و تحریم با قدرت ادامه دارد افزود: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات پیش آمده، برنامه های توسعه ای خود را رها نکرده است.

وی یادآوری کرد: در هفته دولت امسال، یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان طرح های عمرانی، زیرساختی و اقتصادی استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha