• دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99060302388
  • خبرنگار : 50105

اهمیت انتخاب فعالیت‌ مناسب تفریحی در روزهای کرونایی

اهمیت انتخاب فعالیت‌ مناسب تفریحی در روزهای کرونایی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناسان بر این باورند که برخی از سرگرمی‌ها در فضای باز را می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ رعایت فاصله فیزیکی انجام داد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، تابستان سال ۲۰۲۰، شاید متفاوت‌ترین تابستانی باشد که هر فردی به یاد می‌آورد. محدودیت‌های ناشی از بیماری کروناویروس باعث شده تا بسیاری از جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و سایر رویدادها برگزار لغو شوند، بسیاری از برنامه‌های تعطیلات و جشن‌های بزرگ محدودشده و یا به تعویق افتاده است.

ازآنجاکه بیماری کووید- ۱۹ همچنان در سراسر جهان در حال انتقال و گسترش است، مراقبت از خود و اطرافیان و کاهش انتقال بیماری بسیار مهم است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، لمس نکردن چهره با دست‌های آلوده و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، می‌تواند در کاهش انتقال ویروس موثر باشد، رعایت این موارد برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، بسیار موثر است.

با وجود تغییراتی که در اثر همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ ایجادشده است، هنوز هم سرگرمی‌های بسیاری وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. در حقیقت، در حال حاضر جستجوی فعالیت‌های سرگرم‌کننده، ممکن است از اهمیت بیشتری برخودار باشد، زیرا انجام فعالیت‌های لذت‌بخش، می‌تواند افراد را از مشکلات، دور و به آن‌ها در مقابله با چالش‌های زندگی کمک کند.

محققان اظهار کردند: زمانی که رعایت فاصله فیزیکی بین افراد ایجاد شود، خطر انتقال ویروس کرونا نسبت به انجام فعالیت در محیط‌های داخلی کمتر خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانیم، ویروس بیماری کووید- ۱۹ از طریق قطرات تنفسی در هنگام صحبت، سرفه یا عطسه به هوا و سپس از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. تهویه ضعیف ساختمان باعث می‌شود این قطرات در هوا برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند و باعث افزایش بیشتر انتقال بیماری در محیط‌های بسته نسبت به محیط باز شوند.

فضای باز به علت تهویه دائم و حرکت هوا، این قطرات را پراکنده می‌کند و کمتر منجر به انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر می‌شود. پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضاهای باز حضور پیدا کنید.

برای مثال، استفاده از سینما ماشین می‌تواند عاملی برای لذت افراد از تماشای فیلم با داشتن فاصله فیزیکی بیشتر در فضای باز شود.

با داشتن اطلاعات صحیح و مناسب، می‌توانید راهکارهایی برای ایجاد حس شادی و زندگی عادی در طول همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ ایجاد کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha