• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99060402986

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز:

دانشجوی انضباطی اخراج شده در علوم پزشکی شیراز نداریم

دانشجوی انضباطی اخراج شده در علوم پزشکی شیراز نداریم

ایسنا/فارس معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با بیان اینکه تلاش شده که رویکرد کمیته انضباطی این دانشگاه به حفاظتی و ارشادی تغییر پیدا کند و در این باره در کیفیت احکام صادره رتبه اول را کسب کرده‌ایم، گفت: از سال ۹۲ تاکنون هیچ دانشجوی انضباطی اخراج شده از این دانشگاه نداشته‌ایم.

کوروش عزیزی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی کارتن «ما کرونا را شکست می‌دهیم» توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عنوان کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی در زمینه کرونا است و هفته آینده اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی شیراز، عزیزی با بیان اینکه در این جشنواره  ۹۰۰ هنرمند کاریکاتوریست از ۸۸کشور دنیا، ۴ هزار و ۲۰۰ اثر ارسال کردند، خاطرنشان کرد: با بررسی آثار توسط داوارن بین‌المللی نفر اول از کشور ایران، نفر دوم از برزیل و نفر سوم از کشور بلژیک انتخاب شد.

عزیزی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری سیمرغ گفت: در سال ۹۲ مقام ۵ این جشنواره دا کسب کردیم و در سال ۹۸ به مقام اول کشوری رسیدیم.

او با اشاره به تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۸دانشکده علوم پزشکی شیراز، گفت: خوشبختانه در امور صنفی به این دلیل که دانشجویان در تصمیم گیری‌ها نقش داشتند، کمترین اعتراض را داشته‌ایم.

عزیزی با اشاره به تفاوت خوابگاه‌ها از نظر شاخص کیفیت گفت: در سال ۹۲ حدود ۷۰ درصد خوابگاه‌ها امکانات مطلوب داشتند که در سال ۹۸ به ۸۰ درصد رسیده و همچنین در زمینه خوابگاه‌های ایمن نیز در سال ۹۰ حدود ۵۰ درصد خوابگاه‌ها ایمن بود که درسال ۹۸ به ۹۰ درصد رسیده است.

به گفته او، شاخص مدت زمان انتظار برای دریافت وام‌های دانشجویی از جمله وام مسکن، ازدواج و... در سال ۹۲ در میانگین انتظار ۳ ماه بوده که درسال ۹۸ به یک ماه رسیده است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم ‌پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر به طور میانگین یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس سالانه غذای دانشجویی تهیه می‌شود. در سال ۹۲ حداکثر ۴۰ درصد دانشجویان از وعده ناهار دانشگاه استفاده می‌کردند که در سال ۹۸ به ۵۰ درصد رسیده است.

عزیزی افزود: اولین دانشگاه علوم پزشکی هستیم که آشپزخانه تمام صنعتی دارد و مزایای زیادی از جمله افزایش کیفیت غذا، کاهش نقش افراد در تهیه غذا و صرفه جویی در حامل‌های انرژی حاصل شده است.

او با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در حوزه بهداشت و درمان و فعالیت ۱۳ گروه جهادی از اساتید و دانشجویان در این زمینه گفت: در سال ۹۸،  ۵۳۳ نفر اساتید و دانشجویان در اردوهای جهادی مشارکت داشتند و ۴۶ هزا و ۴۰۰ نفر خدمت ارائه دادند که عمده این خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی ،اطفال، پوست و زنان و زایمان بوده است.

عزیزی با بیان اینکه در بخش تربیت بدنی در دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور ورزش شیراز یک ورزش برند محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هرساله المپیاد ورزشی دانشجویان برگزار می‌شود و در سال ۹۰ تا ۹۸، در ۵ دوره متوالی دختران دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی شیراز قهرمان کشور شدند. 

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم ‌پزشکی شیراز با بیان اینکه در سال ۹۰ تعداد جلسات مشاوره دانشجویی ۸۰۰ جلسه بوده که در سال ۹۸ به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مشاوره رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین خدمات پزشکی ارائه شده درسال ۹۲،  ۲۹۹ مورد بوده که درسال ۹۸ به بیش از هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha