• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060403442
  • خبرنگار : 50237

دهیار روستای انصارالامام:

هیچ شبکه فاضلابی در روستای «انصارالامام» همدان وجود ندارد

هیچ شبکه فاضلابی در روستای «انصارالامام» همدان وجود ندارد

ایسنا/همدان دهیار انصار الامام گفت: هیچ شبکه فاضلابی در این روستا وجود ندارد و درخواست های لازم برای این موضوع به شبکه آب و فاضلاب ارسال و نقشه برداری های لازم انجام شده اما مشکل تأمین اعتبار برای این پروژه وجود دارد.

مهدی رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح ظرفیت ها و مشکلات روستای انصارالامام از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان، اظهار کرد: روستای انصارالامام در شش کیلومتری شمال شهر همدان قرار گرفته و دارای آب فراوان و زمین های مستعد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اهالی روستای انصارالامام فارس زبان هستند، ادامه داد: ۳۲۰۰ نفر ساکن روستای انصارالامام بوده و اکثر مردم این روستا کشاورز هستند.

وی سیب زمینی، سیر و کدو را از محصولات شاخص این روستا برشمرد و گفت: نام قبلی این روستا ینگجه بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و آغاز جنگ تحمیلی و به طبع دفاع مقدس مردم این روستا از بزرگ و کوچک، زن و مرد به پا خواستند و به امر معمار انقلاب کبیر گوش جان سپردند و با حضور گسترده و مستمر در تمام صحنه ها چه جبهه و چه پشت جبهه جانانه ایثار کردند بنابراین اسم این روستا به انصارالامام تغییر یافت.

رمضانی با بیان اینکه یکی از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام به نام امامزاده قاسم علیه السلام در این روستا مدفون شده است، تصریح کرد: فضای ورزشی و زمین چمن برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان وجود ندارد.

وی قالیبافی را جزء صنایع دستی این روستا معرفی کرد و افزود: هیچ شبکه فاضلابی در این روستا وجود ندارد و درخواست های لازم برای این موضوع به شبکه آب و فاضلاب ارسال و نقشه برداری های لازم انجام شده اما مشکل تأمین اعتبار برای این پروژه وجود دارد.

دهیار انصارالامام با بیان اینکه تاکسی عمومی برای رفت و آمد در این روستا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مدرسه دبستان و راهنمایی پسرانه و دخترانه در روستای انصارالامام وجود دارد و دانش آموزان برای تحصیل در مقطع دبیرستان به همدان می روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha