• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060403667
  • خبرنگار : 71457

تاکید وزیر خارجه قطر در لبنان بر اجرای اصلاحات در این کشور

تاکید وزیر خارجه قطر در لبنان بر اجرای اصلاحات در این کشور

وزیر خارجه قطر در جریان سفر به لبنان گفت: ما بر همبستگی قطر با کشور برادر لبنان تاکید می‌کنیم. آنچه در بیروت رخ داد، ما را به خاطر خسارت‌های انسانی و مادی، به لرزه انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان سفرش به بیروت گفت: موضع قطر نسبت به کشور برادر لبنان ثابت است. قطر از نخستین کشورهایی بود که کمک‌هایی را برای لبنان فرستاد، امیر کشور دستورات شفافی برای بررسی پروژه‌های آسیب دیده به دلیل انفجار داده است. ما در آستانه تکمیل بررسی بازسازی مدارس دولتی با همکاری با یونیسف و ترمیم برخی از بیمارستان‌های آسیب دیده هستیم.

وزیر خارجه قطر در سخنانی از کاخ بعبدا بعد از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: طرحی از قطر پیش از وقوع انفجار برای حمایت از لبنان وجود داشت، ما دیدگاه‌هایی داریم که با دولت لبنان، درخصوص آنها گفت‌وگو خواهیم کرد، نیازی به ثبات سیاسی وجود دارد. باید اصلاحاتی حاصل شود که برخاسته از صرف منافع لبنان و نه نتیجه إعمال فشارهای خارجی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که بحران سیاسی میان گروه‌ها در لبنان به دور از فشارهای خارجی حل شود.

در همین حال، میشل عون بر قدردانی کشورش از ایستادگی قطر در کنار لبنان در این مصیبت رخ داده بعد از انفجار بندر بیروت تاکید کرد و گفت که این موضع‌گیری از کشور قطر و تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر موضع عجیبی نیست، این کشور در تمامی رخدادها تاکید کرده که در کنار لبنان و مردمش در تمامی شرایط می‌ایستد، آخرین این موضع‌گیری‌ها، مشارکت شخص امیر قطر در کنفرانس بین‌المللی بود که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای حمایت از بیروت و مردم لبنان به آن دعوت کرده بود.

این اظهارات میشل عون در دیدار در کاخ بعبدا با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که در راس هیئتی به لبنان رفته است، مطرح شد.

وزیر خارجه قطر تسلیت امیر کشورش را به خاطر قربانیان انفجار بندر بیروت و آرزوی وی برای شفای عاجل مجروحان را به رئیس جمهور لبنان انتقال داد.

این مقام قطری بر ایستادگی کشورش در کنار لبنان و همبستگی با مردم این کشور در این شرایط دشوار تاکید کرد و گفت که روابط میان مردم قطر و لبنان، روابط برادری است. طبیعی است که مردم قطر در کنار لبنان بایستند.

وی عنوان کرد که قطر به لبنان برای پشت سرگذاشتن این مصیبت، رفع آسیب‌ها و برآورده ساختن نیازهای مبرم خانواده‌های آسیب دیده کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که طرحی کوتاه مدت برای رفع خسارت‌های فوری و طرح دیگری که بلندمدت است، وجود دارد.

میشل عون نیز از کمک‌های امیر، دولت و ملت قطر به خاطر ارسال کمک‌های فوری از طریق یک کریدور هوایی از جمله تیم جستجو و تیم نجات قدردانی کرد.

وزیر خارجه لبنان در دولت موقت این کشور بعد از دیدار با همتای قطری خود گفت: این سفر برای ما جای تشکر دارد و بیانگر احساس برادرانه و همبستگی قطر با ملت لبنان است.

به نقل از سایت النشره، شربل وهبه، وزیر خارجه دولت موقت لبنان بعد از دیدار با محمد عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر تاکید کرد: وزیر قطری آمادگی مقامات این کشور در ارائه کمک‌های انسانی به لبنان به محض پایان آواربرداری و عملیات نجات و بعد از تشکیل دولت لبنان را ابراز داشت تا این همکاری بر پایه مصوبات دولت باشد. ما برای قطر آرزوی ثبات و شکوفایی داریم.

وهبه درباره جزئیات سازوکار کمک‌های قطر به لبنان تصریح کرد: در این نشست اشاره کردیم لبنان در سایه اوضاع منطقه در شرایط استثنایی است و وزیر خارجه قطر هم بر تمایل کشورش در حمایت از بخش‌هایی که ضروری‌تر هستند، ابراز آمادگی و تمایل کرد.

وزیر خارجه قطر همچنین با نبیه بری، رئیس پارلمان و حسان دیاب،‌ نخست وزیر موقت لبنان به بررسی اوضاع این کشور پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha