• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99060504031
  • خبرنگار : 50046

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

مشاهده علائم گوارشی در بیماران کووید 19

مشاهده علائم گوارشی در بیماران کووید 19

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مطالعات جدید نشان می دهد برخی افراد در مراحل اولیه عفونت با ویروس کرونا ممکن است علائم گوارشی را تجربه کنند.

دکتر دلشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج حاصل از مطالعات جدید منتشر شده در دنیا نشان می دهد که برخی افراد در مراحل اولیه عفونت با ویروس کرونا ممکن است علائمی مانند درد شکم، اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ را تجربه کنند.

وی بیان کرد: به تازگی، محققان دانشگاه استنفورد آمریکا در ایالت کالیفرنیا دریافتند که یک سوم از بیماران مورد مطالعه مبتلا به شکل خفیف کووید-19، علائم گوارشی بروز داده اند و یکی دیگر از منابع جدید منتشر شده توسط محققان در پکن اعلام کرد که در 3 تا ۷۹ درصد از مبتلایان به کووید-19، علائم گوارشی بروز کرده است.

دلشاد خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز، مواردی از علائم گوارشی در بیماران مبتلا به کووید-19 مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه استرس و اضطراب می تواند مسبب ایجاد برخی از علائم گوارشی باشد، گفت: استرس، اضطراب و ترس از ابتلا به بیماری کووید-19، بیکاری و ناامنی شغلی در وضعیت قرنطینه و یا حتی وجود بیماری های زمینه ای خاموش همچون سندرم روده تحریک پذیر ممکن است سبب شعله ور شدن علائم گوارشی در طول دوره استرس زا شود.

دلشاد عنوان کرد: وجود اسهال، تهوع یا استفراغ، به این معنا نیست که فرد حتما به کووید-19 مبتلا شده است اما در طول این پاندمی بویژه اگر در منطقه ای هستید که افراد مبتلا با علائم جدید شناسایی شده اند باید به این علائم نیز توجه داشت.

وی اظهارکرد: افراد با تست مثبت که مبتلا به بیماری با شدت متوسط و خفیف هستند، بدون درمان خاصی بهبود می یابند و کافی است در خانه بمانند و جز برای ویزیت پزشکی یا آزمایشات از منزل خارج نشوند تا از انتقال بیماری به دیگران پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha