• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99060504317
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

در انتخابات دور دوم مجلس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت است

در انتخابات دور دوم مجلس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با تاکید بر حفظ سلامت مردم در انتخابات دور دوم مجلس در شهریور ماه، گفت: در این انتخابات علاوه بر قوانین انتخابات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا نیز در اولویت قرار دارد.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد انتخابات استان، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایط شیوع کرونا، افزود: این برای نخستین بار است که مردم در یک بحران متفاوت قرار است در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

بازوند با تاکید بر رعایت قانون در برپایی انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، گفت: در انتخابات شهریور ماه علاوه بر قوانین انتخابات، رعایت پروتکل های بهداشتی تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا نیز در اولویت قرار دارد و باید به طور صحیح و دقیق رعایت شود.

بازوند با بیان اینکه نباید نگرانی برای سلامت مردم درباره حضور در انتخابات باقی بماند، تاکید کرد: اطمینان بخشی به مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت محیطی شعب اخذ رای  باید به عنوان یک ضرورت و اولویت در اطلاع رسانی ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مرحله دوم مجلس یک تجربه با اهمیت برای نظام اسلامی بحساب می‌آید، افزود: برپایی این انتخابات به عنوان پایلوت برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تصمیم عاقلانه‌ای بود، چرا که نقاط ضعف و قوت آن برای انتخابات سال آینده کاربردی خواهد بود.

به گفته استاندار کرمانشاه، برگزاری صحیح و رعایت پروتکل های بهداشتی در این انتخابات به طور حتم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال آینده اثر مثبتی خواهد داشت، از این رو خروجی انتخابات مجلس باید تجربه ای مثبت برای سال آینده باشد.

بازوند همچنین با تقدیر از همراهی و همکاری مردم در رعایت توصیه های بهداشتی اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات تبلیغی و هشداری امروز همراه داشتن ماسک از سوی شهروندان به یک فرهنگ تبدیل شده و با این همراهی وضعیت استان در مدیریت کرونا به نقطه مطلوبی رسیده است.

آغاز تبلیغات از 13 شهریور

 محمد ابراهیم الهی تبار رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه نیز در این نشست تاکید کرد: در انتخابات شهریورماه، امر سلامت اهمیتی مضاعف پیدا کرده و علاوه بر سلامت در اخذ آراء، حفظ سلامت رای دهندگان نیز اولویت دارد.

وی گفت: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز 13 شهریور ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه پیدا می کند.

الهی تبار تاکید کرد: با توجه به رویکرد ستاد ملی کرونا، برپایی هرگونه تجمع و میتینگ انتخاباتی ممنوع بوده و تبلیغات در فضای مجازی خواهد بود. البته هر آنچه که در فضای واقعی مصداق تخلف انتخاباتی باشد در تبلیغات فضای مجازی نیز تخلف محسوب خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان درادامه تصریح کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، در این انتخابات تعداد اعضای شعب اخذ رای به حداقل ممکن رسیده و تاکید بر این است از بروز هرگونه تجمع و ازدحام در شعب پیشگیری شود.  

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی قرار است 21 شهریور ماه برگزار شود.

در استان کرمانشاه، انتخابات مجلس در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو به دور دوم کشیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha