• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99060504404
  • خبرنگار : 30054

شعار تبلیغاتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شعار تبلیغاتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شعار تبلیغاتی یا اسلوگان، جمله ای است که در آن می خواهید برند و یا محصول خود را در بهترین و جذاب ترین حالت ممکن معرفی کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آرمانیک، با استفاده از شعارهای تبلیغاتی خوب می توانید روی نقاط قوت و البته وجه تمایز برندتان با سایر برندها و محصولات تاکید کنید.

با وجود اهمیت بالای شعارهای تبلیغاتی، لازم است هوشمندانه، بهترین، مناسب ترین و تاثیرگذارترین جملات را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر با ویژگی های شعارهای تبلیغاتی آشنا خواهیم شد.

شعار تبلیغاتی چیست؟

اسلوگان به طور کلی ادعا و یا فلسفه یک برند و یا کالا است که یکی از راه های تبلیغات موفق می باشد. شعارهای تبلیغاتی سهم بسزایی در ماندگاری برند، محصول و یا خدمات ارائه شده دارند. به زبانی دیگر می توان گفت که شعار تبلیغاتی چیزی است که از کاربران می خواهید که نسبت به برند شما همچین نظری داشته باشند.

می توان گفت که شعارهای تبلیغاتی موفق، می تواند مسیر برند سازی، ماندگاری و تعهد شما را بسیار ساده تر کند. سعی کنید در انتخاب شعار، عجله نکنید تا مجبور شوید در مدت زمانی کم آن را تغییر دهید. شعارهای تبلیغاتی دو دسته اند، یکی مختص به برند ها و سازمان هاست و دیگری به ارائه خدمات و کالاها اختصاص دارد.

عبارت تبلیغاتی به خوبی می تواند ویژگی ها و مزیت های سازمان یا محصول را معرفی کند. پس لازم است در کلیه تبلیغات سازمان تکرار شود تا در ذهن کاربران ماندگار شود. برای مثال لازم است که در کارت ویزیت، تبلیغات چاپی، بروشورها، تابلوها، نامه ها، شبکه های اجتماعی و ... همواره تکرار شوند.

اهداف شعارهای تبلیغاتی

برای داشتن شعارهای تبلیغاتی موفق، روی چیزی تمرکز کنید که خاص تر، واقع بینانه تر، صمیمانه تر و هوشمندانه تر باشد.

بی شک می توان گفت که داشتن یک شعار تبلیغاتی خوش آهنگ و دلپذیر و البته تاثیرگذار، نقش مهم و اساسی در بازاریابی کسب و کار ایفا می کند. یکی از اهداف شعارهای تبلیغاتی برجسته کردن و متمایز نشان دادن کسب و کار نسبت به سایر رقباست.

حال می خواهیم به چند نمونه شعارهای تبلیغاتی موفق اشاره کنیم. طراحی شده برای لذت رانندگی (Designed for Driving Pleasure) اسلوگان بی ام دبلیو است و متفاوت فکر کنید (Think Different) اسلوگان اپل. از نمونه های ایرانی می توان به اسلوگان همراه اول با عنوان هیچکس تنها نیست و بررسی، انتخاب و خرید آنلاین دیجیکالا اشاره کرد.

چگونه می توان شعار تاثیرگذار نوشت؟

همان طور که گفته شد اسلوگان، هدف و ماهیت محصول یا برند را شرح می دهد. برای نوشتن یک جمله تبلیغاتی موثر و تاثیرگذار لازم است به نکات زیادی توجه کنید. ابتدا لازم است نقطه تمایز کسب و کار خود با رقبا را پیدا کنید.

برای این کار لازم است روی نکاتی که در مقابل رقبا حرفی برای گفتن دارید، تمرکز کنید. اگر این نکات متمایز را پیدا نکردید، لازم است روی خدمات و سرویس هایی که ارائه می دهید تمرکز کنید.

جمله تبلیغاتی مختصر و مفید باشد. شعارهای تبلیغاتی موفق، معمولا کوتاه، ساده، سرراست و تاثیرگذار هستند. یعنی می توان گفت که سادگی در اوج زیبایی است.

برای داشتن یک جمله تبلیغاتی خوب، لازم است آینده نگر باشید و اهداف آینده کسب و کار را نیز مد نظر قرار دهید. در نوشتن عبارت تبلیغاتی خوب لازم است از ابهام و کلی گویی دوری کنید.

گاهی استفاده از آهنگ، ریتم و قافیه هم می تواند مناسب و تاثیرگذار باشد. در برخی از موارد استفاده از مزاح (البته نه همیشه) می تواند گزینه ای مناسب و ایده آل باشد.

سعی کنید از کپی برداری از شعارهای سایر برندها و محصولات پرهیز کنید، البته می توانید از عبارت های تبلیغاتی آن ها الهام بگیرید. در نظر داشته باشید که عبارت تبلیغاتی باید طوری نوشته شود که ارزش تکرار کردن در طی سال های طولانی را داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های شعارهای تبلیغاتی موفق این است که احساس نیاز را در مصرف کننده برانگیزد.

به طور کلی می توان گفت که لازم است عبارت تبلیغاتی به یادماندنی باشد، سریعاً مفهوم را به مخاطب منتقل کند، وجه تمایز شما را نشان دهد و ثابت کند که شما بهترین هستید. در پایان می توان گفت سعی کنید عبارت تبلیغاتی خلاقانه و سهل آموزی را انتخاب کنید تا بتواند بر رونق بخشی کسب و کارتان تاثیر مثبت بگذارد.

شعار تبلیغاتی چه تفاوتی با تگ لاین دارد؟

در نگاهی کلی، می توان گفت که شعار تبلیغاتی و تگ لاین جملاتی هستند که هویت برند را معرفی می کنند. اما اگر به طور جزیی به آن ها نگاه کنیم تفاوت های اساسی با هم دارند.

تگ لاین جمله ای است که معمولا در زیر لوگو نوشته می شود و از ۷ یا ۸ کلمه تشکیل می شود. برخلاف اسلوگان، تگ لاین به ندرت قابل تغییر است. هر شرکت و یا سازمان معمولا یک تگ لاین دارد ولی می تواند برای هر محصولی یک شعار تبلیغاتی خاص و منحصر به فرد داشته باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha