• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99060504612
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی پنجم شهریور ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی پنجم شهریور ایسنا

اظهارات رئیس جمهور در جلسه هیات دولت/ خروجی سفر گروسی به تهران/ رد مقبولیت نامه آمریکا برای اعمال تحریم‌ ایران در شورای امنیت/ تصویب آیین نامه ثبت اطلاعات کارمندان و پرداخت های آنان در سامانه کارمند ایران و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

با مجانی شدن برق بیش از ۳۰ میلیون نفر، آرزوی ۴۲ ساله محقق شد

به گزارش ایسنا، اظهارات امروز رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه در اثر تحریم های گسترده و فشارهای بی سابقه در سال ۹۷، حدود ۵۰ میلیارد دلار از درآمد کشور کاسته شد، گفت: با وجود اعمال شدید ترین تحریم ها طی دو سال گذشته، مهمترین افتتاح ها را در کشور داشته ایم و در شرایط تحریم با مجانی شدن برق بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم کشور، آرزوی ۴۲ ساله محقق شده است و این مایه افتخار دولت دوازدهم است.

خروجی سفر گروسی به تهران

ارزیابی یک کارشناس مسائل بین‌الملل درخصوص سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

نوذر شفیعی در این باره گفت: خروجی سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌تواند محکومیت بیشتر آمریکا بوده و در جلوگیری از اقدام آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه مفید باشد.

شورای امنیت بار دیگر مقبولیت نامه آمریکا برای اعمال تحریم‌ ایران را رد کرد

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پی شکست دوباره آمریکا در سازمان ملل با عدم حمایت حداکثری از اقدام آن به استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران، مواضع کشورمان در این باره را بیان کرد.

در این بیانیه که ورد توجه مخاطبان قرار گرفت، آمده است: امروز اکثریت تاثیرگذاری از اعضای شورای امنیت بار دیگر مقبولیت نامه اخیر آمریکا را که مدعی آغاز روندی برای اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران بود، رد کردند.

واکنش بعیدی نژاد به انزوای آمریکا در شورای امنیت

توییت سفیر ایران در لندن در واکنش به انزوای مجدد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل هم از خبرهای پربازدید بود.

حمید بعیدی‌نژاد دراین باره نوشت: امروز رئیس شورای امنیت در پاسخ به این سوال که چه اقدامی در برابرطرح آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران درنظر دارد،گفت:چون اعضای بسیار زیادی درشورای امنیت نظر کاملا مخالفی با یک عضو دیگردارند، پیرامون موضوع اجماع وجود ندارد و لذا اقدامی در مورد پیشنهاد آمریکا متصور نیست.ختم جلسه!

استیصال و انزوای آمریکا، محصول عملکرد وزیری است که در ایران به «غرب‌گرایی» متهم می‌شود

خبربعدی، ارزیابی یک تحلیل گر ارشد مسائل بین الملل از منزوی شدن مجدد آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد بود.

رضا نصری در توییتی دراین باره تاکید کرد : استیصال و انزوای آمریکا، محصول عملکرد وزیر و مدیرانی است که در ایران به «غرب‌گرایی» متهم می‌شوند.

خبرهای مرتبط دیگر را در لینک های زیر بخوانید.

دوره یکجانبه گرایی آمریکا تمام شده است

جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

هیچ اتفاق نظری برای فعال کردن اسنپ بک علیه ایران وجود ندارد

اکثر اعضای شورای امنیت درخواست آمریکا برای اسنپ بک را غیرقانونی می‌دانند

نماینده روسیه در سازمان ملل: مسیر آمریکا در رابطه با اسنپ بک غیرقانونی است

دعوت پمپئو از کشورهای خلیج فارس برای اتحاد علیه ایران پس از ورود به بحرین

***

ابلاغ استجازه رهبری به مجلس از اختیارات دولت نیست

توضیحات معاون پارلمانی رییس جمهور درباره استجازه مکتوب رهبری برای تعیین سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت هم از  پرمخاطب ها بود.

حسینعلی امیری با بیان اینکه رییس جمهور با استجازه از رهبری ، سرپرست وزارت صمت را تعیین کرده است، اظهار کرد: هفته گذشته نماینده ای در این زمینه تذکر داد و رییس مجلس تذکر را وارد دانست، اما من قبلاً به صورت حضوری به نمایندگان گفته بودم که تعیین سرپرست با استجازه رهبری بوده است.

وی افزود: ابلاغ استجازه به مجلس شورای اسلامی مربوط به اختیارات دفتر رهبری است و اگر دفتر صلاح بداند به مجلس ابلاغ می کند. ابلاغ استجازه در حوزه اختیارات دولت نیست.

تصویب آیین نامه ثبت اطلاعات کارمندان و پرداخت های آنان در سامانه کارمند ایران

هیات وزیران در جلسه ٢٦ مرداد ١٣٩٩ به پیشنهاد سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (الف) تبصره (٢١) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده در خصوص ثبت اطلاعات کارمندان دستگاه های اجرایی و پرداخت های آنان در سامانه کارمند ایران (زیرسامانه های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا) را تصویب کرد.

توضیحات مربوط به تصویب این آیین نامه نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

تیم «اربابان سلاح» ارتش ایران با آمادگی کامل به مصاف حریفان خود می رود

خبر بعدی، آمادگی تیم اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مصاف در مسابقه ارتش های جهان بود.

سرپرست تیم «اربابان سلاح» ارتش جمهوری اسلامی، اعزامی به مسابقه ارتش‌های جهان در شهر پنزای روسیه گفت: تیم «اربابان سلاح» در اوج آمادگی قرار دارد و تمرین های خوبی هم داشته و ان‌شاءالله با توسل به سالار شهیدان نتیجه ای در خور شأن ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد گرفت.

تیم اربابان سلاح با کشورهای روسیه، ازبکستان، ارمنستان، ابخازیان و قزاقستان هم گروه است و از پنجم شهریور ماه در شهر پنزای روسیه به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

در صورت عادی سازی روابط با اسراییل حسن همجواری با ایران معنایی ندارد

حسین کنعانی با اشاره به اینکه توافق امارات و اسرائیل بخشی از یک پروسه صلح و سازش است که از کمپ دیوید آغاز شده است، تاکید کرد: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کشاندن اعراب به گرداب سقوط در پنجه های صهیونیست ها است.

ارزیابی این یک کارشناس مسائل منطقه درباره توافق امارات و اسرائیل و تبعات این اتفاق در تحولات منطقه هم از خبرهای پرمخاطب بود.

چرا تغییر مبدا تاریخ ایران حرام شد؟

گزارش درباره مبدا تاریخ ایران هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

در این گزارش به این سوال که "ماجرای تغییر مبدا تقویم ایران چه بود که تبعیت از آن حرام اعلام شد؟" پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha