• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99060504701
  • خبرنگار : 50210

در آیین راه اندازی قطار فدک در اراک عنوان شد:

استان مرکزی می تواند هاب ریلی کشور باشد

استان مرکزی می تواند هاب ریلی کشور باشد

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی گفت: استان مرکزی می تواند هاب صنعت ریلی کشور باشد.

بهروز اکرمی پنجم شهریورماه در جریان افتتاح و راه اندازی قطار پنج ستاره فدک در راه آهن اراک اظهار کرد: همه اقتصادانان جهان بر نقش حمل و نقل در اقتصاد ملی و بین المللی تاکید ویژه دارند.

وی با اشاره به چهار حوزه حمل و نقل اعم از ریلی، دریایی، هوایی و جاده ای؛ حمل و نقل ریلی را در تمام جهان در جایگاه اول دانست و گفت: حمل و نقل ریلی در اقتصاد ملی نقش تعیین کننده ای دارد و در کشور ما نیز این نوع حمل و نقل همچنان در جایگاه اول قرار دارد چراکه ارزانتر و ایمن تر است.

اکرمی بر تلاش به جهت گسترش حمل و نقل ریلی در کشور از سوی دولت تاکید کرد و گفت: با گسترش حمل و نقل قطعا اتفاقات مثبتی در اقتصاد ملی رقم می خورد، هزینه حمل و نقل کاهش می یابد، ترددها ایمن تر می شود و لازم است با توجه به شرایط کنونی یک بار دیگر سیستم حمل و نقل ریلی در کشور بازتعریف شود.

وی بر لزوم دوخطه شدن مسیر اراک-قم تاکید کرد و گفت: دو خطه شدن مسیرهای راه آهن هزینه و زمان سفر را کوتاه تر می کند. مسیر تهران-اراک به لحاظ هوایی صرفه اقتصادی برای مردم و شرکت های هواپیمایی ندارد به همین دلیل بهترین گزینه خط آهن است که متاسفانه تاکنون به این امر کم توجهی شده است.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه مسلما دوخطه شدن مسیر، استقبال مردم را به همراه دارد به همین دلیل باید در دستور کار مجموعه راه آهن و دولت قرار گیرد، گفت: استان مرکزی نیازمند حمل و نقل اختصاصی اراک-تهران است و در واقع این مسیر ریلی حق طبیعی مردم است که باید توسعه یابد.

اکرمی تصریح کرد: مجموعه راه آهن کشور باید در صدد کاهش زمان سفر باشد و قطعا این کاهش زمان جذابیت سفرهای ریلی و استقبال مردم را به همراه خواهد داشت، همچنین کیفیت و تنوع بخشی خدمات سفرهای ریلی باید انجام گیرد. اراک به لحاظ استقرار صنعت واگن سازی جایگاه ویژه ای در صنعت ریلی کشور دارد و باید سود این ظرفیت به مردم برسد. حتی اراک و استان مرکزی ظرفیت تبدیل شدن به هاب ریلی کشور را دارد.

به گزارش ایسنا، در این آیین نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله دوخطه نبودن مسیر راه آهن اراک-قم، اظهار کرد: مسیر قم-تهران دوخطه است و مسافران در کمتر از ۴۵ دقیقه در ان مسیر تردد می کنند، اما مردم استان مرکزی و اراک باید دو تا سه ساعت در مسیر باشند تا به تهران برسند در حالی که باید مسیر اراک-قم هم دوخطه شود.

محمدحسن آصفری گفت: در دیدار با وزیر راه شهرسازی مسئله دو خطه شدن این مسیر مطرح شد و قول مساعد که این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد داده شد چراکه این مهم حق مردم اراک و استان مرکزی است و باید مجموعه مدیریتی استان نیز پیگیر این موضوع باشند.

وی افزود: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تردد در مسیر قم-اراک صورت می گیرد که در برخی محورها با کم عرض بودن جاده روبرو هستیم در حالی که با دوخطه شدن مسیر قطعا امنیت مسافران بیشتر می شود.

آصفری با اشاره به راه اندازی قطار فدک و قیمت سفرهای این قطار گفت: قیمت قدری بالاست، اراک شهر کارگری و صنعتی است و باید همکاری لازم به لحاظ قیمتی صورت گیرد. قطعا کاهش قیمت استقبال را افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا، قطار ۵ ستاره فدک با ظرفیت ۴۰۰ نفر متشکل از واگن های ۴۰ نفره و کوپه های ۴ تخته هر روز در ساعت ۱۴.۳۰ از مبدا اراک به مقصد مشهد تردد خواهد داشت.

این قطار دارای ۴ کلاس عصران، اکونومی، بیزینس و ویژه است که براساس کلاس ها و فصل سفر قیمت بلیت آن از ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ تومان متغیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha