• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99060504927
  • خبرنگار : 71625

اولین شب عزاداری فرهنگسرای رسانه با یاد خبرنگاران درگذشته

اولین شب عزاداری فرهنگسرای رسانه با یاد خبرنگاران درگذشته

نخستین اجرای «کآرام جان می‌رود» تجمع حسینی اهالی فرهنگ و رسانه، با اجرای مجید یراقبافان، شعرخوانی قاسم صرافان، سخنرانی حاج آقا گمار و مداحی سید عبدالحمید رخ‌صفت با رعایت موازین بهداشتی در فضای باز فرهنگ‌سرای رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اولین شب عزاداری حسینی در فرهنگسرای رسانه با شعرخوانی آیینی قاسم صرافان برگزار شد که اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مهمانان ویژه این مراسم بودند. در این برنامه حسن بصیری از پرده‌خوانان کشور به اجرای پرده‌خوانی پرداخت. او به مناسبت شب ششم ماه محرم که به عزاداری حسن‌بن قاسم اختصاص دارد، چند دقیقه‌ای از آن شهید پرده‌خوانی کرد.


سپس حجت‌الاسلام و المسلمین محسن گمار صحبت کرد. او درباره اینکه نگاه ما به کربلا باید چگونه باشد، گفت: به نظرم نگاه ما به کربلا و واقعه عاشورا باید به عنوان یک حرکت عقلایی و تاثیرگذار باشد که قابلیت جریان‌سازی دارد. معتقدم کربلا اتفاقی بود که امام حسین (ع) از گوشه‌های ظرافت زندگی خود و خانواده‌اش برای ترویج دین استفاده کرد. باید با استفاده از این ظرافت‌ها در زندگی‌مان برای بهتر شدن دنیا و آخرت خود استفاده کنیم.



وی اضافه کرد: به نظرم غربت دین‌داری در جامعه به دلیل بدعمل کردن ماست چرا که شیطان به هیچ وجه قدرت خداوند را ندارد. در قرآن می‌خوانیم «اذا جاء نصرالله والفتح و ...» در این آیه صحبت از ورود فوج فوج مردم به دین است. در شأن نزول این آیه می‌بینیم که این موضوع در دو جا اشاره شده است؛ اولی پس از فتح مکه است و دومی در حج‌الوداع است که پیامبر (ص) همه را دعوت به حج کرد و همه مردم فوج فوج آمدند. با همین رویکرد معتقدم که با ظرافت‌هایی می‌توانیم کاری کنیم تا مردم فوج فوج به دین گرایش پیدا کنند و واقعه کربلا نمونه‌ای از همین ظرافت‌هاست. به نظرم اگر بتوانیم مصادیق کارهای اباعبدالله‌الحسین در کربلا را در شهرمان مرور کنیم خیلی از مردم به دین گرایش پیدا می‌کنند و مصداق همان ورود فوج فوج رخ می‌دهد.



در بخش دیگر این برنامه قاسم صرافان، شاعر آیینی به شعرخوانی پرداخت.

در این مراسم همچنین قاب عکس هایی از برخی شهدا و خبرنگاران درگذشته از جمله شهید سردار قاسم سلیمانی، شهید آوینی، شهید مطهری، شهید باقری در کنار خبرنگاران فقیدی چون روح الله رجایی، سهیل گوهری و محمدرضا رستمی دیده می شد.


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha