• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99060605336
  • خبرنگار : 71402

آکار: از مذاکره با یونان استقبال می‌کنیم/قدرت ترکیه را محک نزنید

آکار: از مذاکره با یونان استقبال می‌کنیم/قدرت ترکیه را محک نزنید

وزیر دفاع ترکیه امروز پنجشنبه گفت: اگر آتن به مذاکره با ما طی روزهای آتی تصمیم بگیرد، دولت آنکار خوشحال خواهد شد که میزبان همتایان یونانی خود باشد.

به گزارش ایسنا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به خبرگزاری آناتولی درباره افزایش تنش ها میان دو کشور همسایه در مدیترانه شرقی گفت: ترکیه برای مسائل دریایی گفت و گو را ترجیح می دهد. ما صلح می خواهیم اما حق خودمان را هم می خواهیم. نباید قدرت ترکیه را آزمود.

ترکیه همچنین امروز فرانسه را به تنش آفرینی در مدیترانه شرقی متهم کرد؛ جایی که ترکیه و یونان بر سر حق استخراج انرژی اختلاف نظر دارند. این اتهام زنی در شرایطی مطرح می شود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است در برلین تشکیل جلسه دهند تا یونان و ترکیه را به عقب نشینی از مواضع خودشان تشویق کرده و از وقوع درگیری جلوگیری کنند.

انتظار می رود این وزرا درباره وضع تحریم و دیگر گزینه ها که بتواند ترکیه را به کاهش حفاری ذخایر انرژی در مناطق مورد مناقشه در مدیترانه شرقی ترغیب کند، رایزنی داشته باشند. آلمان وارد دیپلماسی رفت و برگشت میان آتن و آنکارا شده است تا تنش ها را آرام کند. دونالد ترامپ هم چهارشنبه تماس های تلفنی جداگانه با رهبران ترکیه و یونان داشت.

وزیر دفاع ترکیه در گفت و گو با آناتولی، فرانسه را بابت پیوستن به مانورهای ایتالیا، یونان و قبرس سرزنش کرد. او گفت: اینکه فکر کنید عملیات های نیروهای مسلح ترکیه را می توانید با مانورها و فعالیت های این چنینی خنثی کنید، رویاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۶ ۱۴:۵۳

بنظرم کسی یا طرفی که بیشتر تهدید می کند و حرف میزند بیشتر ترسیده. سعید صحاف و بعضیای دیگه رو یادم نمیره

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۶ ۲۳:۴۳

زمان آن شده که ترکیه یک سیلی سخت بخورد هم عراقیها را بمباران می کند همن سوریه را بمب باران میکند و میخواهد مناطقی از این دو کشور را تصاحب کند و هم در آبهای یونان و قبرس دخالت می کند و هم در لیبی اگر ایران اینگونه رفتار میکرد دنیا با ایران چه گونه رفتار می کرد ؟؟