• جمعه / ۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99060705564
  • خبرنگار : 71234

رضازاده: آمریکا قدرت واقعی خود را از دست داده است

رضازاده: آمریکا قدرت واقعی خود را از دست داده است

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست گفت که آمریکا قدرت واقعی خود را از دست داده است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور افرادی که در رأس آمریکا هستند نشانه انحطاط غرب‌زدگی است، گفت: امام (ره) در سال ۱۳۶۷ انزوا و شکست اتحاد جماهیر شوروی در زمان گورباچوف را اعلام و بیان کردند که قدرت کمونیسم به زوال رفته است. بعد از مدت کوتاهی از پیام امام (ره) شاهد فروپاشی شوروی بودیم و به تبع آن حزب کمونیسم از دایره خارج شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب هم همچون فرمایشات امام (ره) درباره انحطاط و زوال قدرت غرب به سرسپردگی رژیم آمریکا بیاناتی را مطرح کردند که دور از واقعیت نیست. آمریکا در حال از دست دادن قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی خود است و در این شرایط کشورهای اسلامی به آگاهی سیاسی، اخلاقی و عقیدتی رسیده‌اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده اند که قدرت پوشالی آمریکا به خصوص در موضوع حقوق بشر، اقتصاد و تبعیض نژادی آمریکا از بین رفته، آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه شکست‌های زیادی متحمل شد لذا قدرت واقعی خود را از دست داده، البته که متأسفانه برخی افراد در داخل و خارج از کشور بحث وابستگی به غرب را مطرح کرده و تنها راه نجات کشور را ارتباط با آمریکا می‌دانند. حال اینکه سابقه نشان داده هر نظام مستقلی که با آمریکا ارتباط داشته باشد نتیجه‌ای جز نابودی و شکست در انتظارش نیست.

رضازاده یادآور شد: یکی از این حکومت‌ها نظام شاهنشاهی است که علیرغم اینکه حامی منافع آمریکا در منطقه بود آمریکا حتی به شاه بعد از پیروزی انقلاب اجازه ورود به خاکش را نداد. آمریکا قابل اعتماد نیست. آن‌هایی که وابستگی به غرب را مطرح می‌کنند بدانند که این کار نتیجه‌ای جز شکست ندارد و مورد قبول فرزندان انقلاب نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha