• جمعه / ۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99060705611
  • خبرنگار : 71592

ادامه اعتراضات در طرابلس

فراخوان معترضان لیبیایی برای تظاهرات میلیونی امروز به رغم منع آمد و شد

فراخوان معترضان لیبیایی برای تظاهرات میلیونی امروز به رغم منع آمد و شد

تظاهرات مردمی در طرابلس برای پنجمین روز متوالی با نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، اعتراضات مردمی لیبی علیه اوضاع معیشتی، گسترش فساد و ضعف در بخش خدمات رسانی مانند قطعی مداوم برق برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد و تظاهرکنندگان منع آمد و شدی که دولت وفاق ملی لیبی به نخست وزیری فایز السراج به دلیل شیوع کرونا مقرر کرده را نادیده گرفتند.

منابعی در لیبی اعلام کردند، گروههای مسلح همپیمان با السراج در مناطق اعتراضات دست به اسلحه بردند و تعدادی از معترضان را بازداشت کردند.

"جنبش اوت" لیبی در بیانیه ای استقرار شبه نظامیان مسلح در خیابان‌های لیبی و تدوام بازداشت ها و حمله به منازل را محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی ها شد که شمار آنها به ۶۰۰ تن رسیده است.

معترضان همچنین سکوت هیئت سازمان ملل در لیبی را در مقابل نقض ها در طرابلس محکوم کردند.

همزمان، سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی معترضان در بازداشت شد که زمان تیراندازی نیروهای  متحد با دولت السراج برای متفرق کردن تظاهرات، ربوده شدند.

وضعیت در غرب لیبی در حال وخیم شدن است به ویژه که معترضان طرابلس برای تظاهرات میلیونی امروز جمعه در میدان الشهدا در مرکز طرابلس فراخوان داده اند.

همچنین احتمال می رود اختلاف میان السراج و فتحی پاشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی که تهدید کرده علیه شبه نظامیان مسلح پیرو السراج در صورت حمله به تظاهرکنندگان از زور استفاده کند، اوج بگیرد.

اخبار منتشر شده نیز نشان می دهد که در مقابل این تهدید وزارت کشور، شبه نظامیان نیروهای وابسته به وزارتخانه را از میدان الشهدا بیرون کرده اند.

گفتگوی السراج با سفیر انگلیس

همچنین نخست وزیر دولت وفاق ملی در تماس تلفنی با سفیر انگلیس در لیبی وضعیت این کشور و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

در این تماس تلفنی که از سوی سفیر انگلیس برقرار شد، وی ضمن تاکید بر حمایت کشورش را از ابتکارعمل صلحی که السراج ۲۱ اوت اعلام کرد، گفت، دولت انگلیس برای موفقیت روند سیاسی و حمایت از تلاش های السراج برای برقراری ثبات در کشور تلاش خواهد کرد.

در  این گفتگو برخی مسائل مهم مشترک از جمله همکاری ها و توسعه روند هماهنگی و ارتباط میان دو کشور بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha