• شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99060806143
  • خبرنگار : 71475

براساس گزارش روزنامه لبنانی

مقاومت فلسطین برای ورود به نبردی طولانی مدت با اسرائیل آمادگی دارد

 مقاومت فلسطین برای ورود به نبردی طولانی مدت با اسرائیل آمادگی دارد

روزنامه الاخبار لبنان امروز (شنبه) نوشت، همزمان با تداوم پرتاب بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی، مقاومت فلسطین آمادگی خود را برای ورود به نبرد طولانی مدت با اسرائیل به فرماندهی اتاق مشترک گروه‌ها ابلاغ کرده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در گزارش خود می‌افزاید، ۲۳ روز از فشار مجدد مقاومت فلسطین و تظاهرکنندگان راهپیمایی‌های بازگشت علیه شهرک‌های نوار غزه گذشته اما رژیم صهیونیستی از آن زمان تنها به پاسخ محدودی اکتفا کرده که معادله مقاومت و بمباران در ازای بمباران، این موضوع را قاعده‌مند کرده است.

این روزنامه همچنین به نقل از برخی منابع در "یگان‌های پرتاب بالون‌های آتش‌زا" گزارش داده است که طی دو روز گذشته، تحولی کیفی در فعالیت آن رخ داده است. به طوریکه تعداد بسیاری (به یکباره صدها بالن آتش‌زا) پرتاب می‌شود. علاوه بر آن، هماهنگی میان همه واحدها در مناطق مختلف برای پرتاب همزمان بالون‌ها وجود دارد تا منجر به آتش سوزی‌های زیادی ‌شود.

این روزنامه به نقل از منابع "اتاق مشترک عملیات مقاومت" فاش کرد، همه شاخه‌های نظامی گروه‌ها آمادگی خود را برای ورود به نبردی طولانی مدت با رژیم اشغالگر به فرماندهی اتاق اطلاع داده است.

این منابع درباره بمباران شهرک‌های صهیونیست نشین گفتند که مقاومت متعهد شده که به هرگونه تعدی به پایگاه‌های خود پاسخ دهد و این کار را برای دومین بار پس از بمباران مکانی در جنوب غربی شهر غزه انجام داد. به طوریکه بلافاصله سدیروت با شش موشک بمباران شد و پس از شلیک راکت‌ها، نیروهای دشمن اقدام کردند.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، عصر جمعه اعلام کرد، اسرائیل از طریق واسطه‌هایی، کمک به غزه در مقابله با کرونا در ازای متوقف کردن پرتاب بالون‌های آتش‌زا از نوار را پیشنهاد کرده است.

این کانال گزارش داد که پیشنهاد اسرائیل مشتمل بر متوقف کردن شلیک موشک‌ها در ازای کمک به مقابله با همه گیری کرونا در غزه است.

کانال عبری "ریشت کان" نیز گزارش داد که یک مقام ارشد سیاسی گفته است که اگر با حماس به راه حلی دست نیابیم با تشدید اوضاع روبه‌رو خواهیم شد.

خبرنگار این شبکه اظهار کرد که مذاکرات بازگرداندن آرامش که توسط هیئت مصری برگزار شد، به بن بست رسیده است.

وی در اظهاراتی فاش کرد که اسرائیل به عملیات نظامی تهدید می‌کند، در حالی که حماس به ریاست یحیی السنوار علاقه‌ای به تشدید اوضاع ندارد و خواهان تحقق دستاوردهای اقتصادی غزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha