• یکشنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99060906494
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی نهم شهریور ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی نهم شهریور ایسنا

درخواست کانادا و انگلیس برای تحقیقات مستقل ایران درباره هواپیمای اوکراینی/ پیام وزارت امور خارجه به مناسبت روز ملی مبارزه با تروریسم/ بزرگ‌ترین چالش رییس‌جمهور آینده/ برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

کانادا و انگلیس خواستار تحقیقات مستقل ایران درباره هواپیمای اوکراینی شدند

به گزارش ایسنا،‌ درخواست وزرای امور خارجه انگلیس و کانادا برای انجام تحقیقات مستقل ایران درباره هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به کشورها و خانواده های آسیب دیده در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کانادا در دیدار با  همتای انگلیسی اش درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران که به جان باختن ۱۷۶ تن از جمله شهروندان دیگر کشورها مانند انگلیس و کانادا شد، بر تعهدشان نسبت به ''اطمینان حاصل کردن از پاسخ گویی به خانواده جان باختگان این حادثه و برقررای عدالت برای آن ها'' تاکید کردند.

منافقین با وجود ترور هزاران ایرانی توسط آمریکا و اروپا پناه داده شده‌اند

پیام توییتری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ملی مبارزه با تروریسم دومین خبر پربازدید امروز بود.

در این توئیت ضمن رامیداشت یاد رئیس ‌جمهور رجایی و نخست‌وزیر باهنر است که ۳۹ سال پیش در چنین روزی در یک بمبگذاری توسط گروه تروریستی "مجاهدین خلق" (منافقین) به شهادت رسیدند، آمده است: منافقین با وجود ترور هزاران ایرانی و نبرد دوشادوش صدام، توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا پناه داده شده‌اند.

بزرگ‌ترین چالش رییس‌جمهور آینده همراه کردن مخالفان داخلی و خارجی است

ارزیابی یک نماینده سابق مجلس درباره چالش های پیش روی رییس جمهور آینده هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

علی بختیار با بیان اینکه بزرگ‌ترین هنر رییس‌جمهور آینده و جناح‌های دخیل در سیاست کشور این است تا با کنار گذاشتن اختلاف‌ها و اعمال سلیقه‌ها، کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند، اظهار کرد: تقریباً تمامی دولت‌های چند دوره گذشته با عدم توفیق و رضایت در دوره دوم، خصوصاً در یکی دو سال پایانی خود همراه بوده‌اند که با توجه به آن، رییس‌جمهور آینده نیز باید بتواند سیاست مناسبی را در قبال رقیبان و منتقدان داخلی و هم‌چنین دشمنان و مخالفان خارجی اتخاذ نماید.

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (علیه‌السلام) در حسینیه امام خمینی

خبر بعدی، برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورا با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، «صبر فردی» و «صبر اجتماعی» را دو دستور مهم قرآن کریم به اهل ایمان خواند. همچنین حجت‌الاسلام واضحی به ذکر مصیبت و مقتل‌خوانی پرداخت.

خبرهای مرتبط دیگر را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تشکر وزیر کشور از مردم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری های محرم

برگزاری مراسم سوگواری عاشورا در سفارت ایران در ژاپن

***

تاکید سخنگوی اتحادیه اروپا بر پایبندی به برجام

تاکید سخنگوی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه این اتحادیه به اجرای توافق هسته ای پایبند است نیز از دیگر اخبار پر مخاطب بود.

سخنگوی امور خارجه و مسائل امنیتی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا در راستای پایبندی به توافق های بین المللی و حفظ منافع امنیتی مشترک اتحادیه اروپا، به اجرای توافق هسته ای متعهد است.
پیتر استانو همچنین از تصمیمات اخیر ایران برای انجام دادن فعالیت هایی که آن را "ناسازگار با تعهداتش تحت توافق هسته ای" خواند، انتقاد کرد.

سر به نیست شدن میهمان در خانه میزبان

گزارش ایسنا درباره ربوده شدن امام موسی صدر با عنوان "سر به نیست شدن میهمان در خانه میزبان" از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

در ابتدای این گزارش آمده است که برابر اساسنامه رم «سر به نیست شدن» اشخاص به وضعیتی گفته می‌شود که در آن فرد توسط دولت یا سازمانی سیاسی، ربوده، دستگیر یا زندانی شود و آن سازمان یا دولت از پذیرش این موضوع سر باز بزند یا اطلاعی از محل زندانی شدن فرد «سر به نیست شده» در اختیار قرار ندهد. امام موسی صدر به دعوت رسمی معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سوم شهریور سال ۱۳۵۷ به این کشور سفر کرد و در نهم همان ماه برای همیشه تاریخ «سر به نیست» شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha