• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99061006670
  • خبرنگار : 50405

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مردم در انتخابات ۱۴۰۰ حرف‌های جدید می‌خواهند

مردم در انتخابات ۱۴۰۰ حرف‌های جدید می‌خواهند

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مردم حرف‌های جدید و افرادی را می‌خواهند که برای حل مشکلات کشور راهکارهای عملیاتی داشته باشند و دیگر وعده پاسخگو نخواهد بود چراکه تا به حال به اندازه کافی وعده داده شده است.

حمید صابریان در گفت‌وگو با ایسنا مهم‌ترین چالش پیش روی انتخابات سال آینده را موضوع مشارکت مردم دانست و اظهار کرد: یاس و ناامیدی که مردم نسبت به حاکمیت پیدا کردند، موضوع بسیار خطرناکی است و ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری برای کشور در پی داشته باشد، اگرچه شیوع کرونا نیز بر مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس، تاثیر گذاشت، اما همچنان بزرگترین چالش پیش‌روی انتخابات ریاست جمهوری، بحث مشارکت مردم است. 

معاون سیاسی دبیر کل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان رضوی بیان کرد: به عقیده من با توجه به شرایط حال حاضر کشور انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید از تمام انتخابات‌های گذشته متمایز باشد، نامزدها از هر طیف و جریان سیاسی که باشند باید حرف‌ها و شعارهای جدید برای اداره کشور داشته باشند، دیگر با وعده‌های انتخابات پیشین نمی‌توان مردم را به پای صندوق رای آورد .

وی ادامه داد : مردم حرف‌های جدید و افرادی را می‌خواهند که برای حل مشکلات کشور راهکارهای عملیاتی داشته باشند و دیگر وعده پاسخگو نخواهد بود چراکه تا به حال به اندازه کافی وعده داده شده و اگر نامزدها نتوانند حرفی تازه برای مردم بزنند ، ما با بحران مشارکت روبرو خواهیم بود . 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این که هنوز هم در رابطه با انتخابات ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، بیان کرد: من فکر می‌کنم اگر دست‌اندرکاران انتخابات از این ظرفیت‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ استفاده نکنند، جفا به ملت خواهد بود . من هنوز امیدوارم که اگر انتخابات در فضایی رقابتی برگزار شود، باز هم نرخ مشارکت مردم به همان آمار حدود ۷۰-۶۰ درصد بازمی‌گردد.

وی تاکید کرد: رفتار مردم در انتخابات آیینه عملکرد مجموعه حاکمیت، مجریان و ناظران انتخابات و میزان امید مردم به تغییر است، اگر مردم انتخابات را پرشور برگزار کنند، معلوم می‌شود همچنان به بهبود امور امیدوارند و مجریان و ناظران انتخابات عملکرد مثبت و امیدوارکننده ای داشتند اما اگر غیر از این رخ دهد، قطعا تبعات بسیار سنگینی برای کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha