• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99061007052
  • خبرنگار : 71616

غریب‌پور اعلام کرد

انعقاد قرارداد اجرای ۲مگاپروژه پژوهشی در بخش صنایع معدنی به زودی

انعقاد قرارداد اجرای ۲مگاپروژه پژوهشی در بخش صنایع معدنی به زودی

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اعلام اینکه به زودی قرارداد اجرای ۲ مگاپروژه پژوهشی در بخش صنایع معدنی منعقد خواهد شد، از انعقاد قرارداد هفت پروژه دیگر دانشگاهی در قالب حمایت از پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی تا پایان شهریور نیز خبر داد.

به گزارش ایسنا، خداداد غریب‌پور ضمن اعلام این مطالب، گفت: ایمیدرو با اعتقاد بر اینکه توسعه فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی بدون توجه به تحقیق و پژوهش امکان‌پذیر نیست، ۲۶ پروژه و موافقت‌نامه تقاضامحور را با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را در سال ۹۸ تعریف کرده است. در حال حاضر  دو مگاپروژه در حوزه بهره‌وری کل زنجیره ارزش صنایع معدنی (که کنسرسیوم دانشگاه تهران و تربیت مدرس مجری طرح هستند) و نیز انجام مطالعات تطبیقی نقشه راه‌های مختلف صنایع معدنی تا افق ۲۰۵۰ در کشورهای پیشرفته معدنی و ایران (با مجری‌گری دانشگاه صنعتی شریف) در آستانه انعقاد قرارداد است.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین با اشاره به اینکه تا پایان شهریور امسال، پنج پروژه پژوهشی کاربردی به قرارداد تبدیل خواهند شد، اظهار کرد: تعدادی از این پروژه‌ها شامل "ارائه الگوی و مدل‌سازی ارزیابی خطرات و ریسک‌های ایمنی پویا در معادن سنگ‌آهن" و "تدوین شاخص‌های ملی اثربخشی معدن و صنایع معدنی" است.

وی افزود: بررسی سیستم‌های کنترل ایمنی عملیات در هلدینگ‌های بزرگ بین‌المللی معدنی و صنایع معدنی دنیا و انطباق آن با سیستم‌های جاری واحدهای تابعه ایمیدرو، طراحی، مدل سازی و تدوین سیستم‌های کنترل ایمنی عملیات در گروه‌های هدف مطابق با الگوهای استاندارد، بررسی صنایع قابل بارگذاری در مناطق ویژه اقتصادی مشتمل بر صنایع آلومینیم، سیمان، پایین دست فولاد و منیزیم منطبق با شرایط منطقه، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مواد پیشرفته فلزی با توجه به رویکردهای موجود در دنیا و تجربیات موجود در کشور با هدف اولویت‌بندی آن‌ها، از دیگر پروژه‌های مذکور است.

انعقاد هفت پروژه دانشگاهی در راستای حمایت از پایان‌نامه‌ها تا پایان ماه جاری

غریب‌پور با اشاره به اینکه هفت پروژه پژوهشی در قالب حمایت از پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان شهریور ماه به قرارداد تبدیل خواهند شد، توضیح داد: این پروژه‌ها شامل بررسی روش‌های علمی سیلیس‌زدایی از سیلیس موجود ایلمنیت تولیدی در واحد فرآوری معدن تیتانیوم کهنوج و همچنین بهینه‌سازی و تولید فروتیتان از سرباره حاصل از ذوب کنسانتره تیتانیوم مجتمع تیتانیوم کهنوج است.

وی ادامه داد: تولید پیگمنت به روش ARGEX، استحصال اکسید وانادیوم از کنسانتره تیتانومگنتیت، مطالعات تطبیقی در احیا معادن کوچک مقیاس و نقش آن در زنجیره تامین مواد معدنی، " طراحی و بهینه‌سازی غبارگیرهای مدارهای سنگ‌شکنی" معدن سنگان و همچنین بررسی تاثیر سیستم‌های انفجار بر اندازه خردایش نیز از جمله پروژه‌های دانشگاهی هستند که در قالب حمایت از پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی انجام می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha