• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99061107688
  • خبرنگار : 71469

کرونا به مسابقات زمستانی دانشجویان جهان هم رحم نکرد/تعیین سرنوشت بازی‌ها تا دو ماه آینده

کرونا به مسابقات زمستانی دانشجویان جهان هم رحم نکرد/تعیین سرنوشت بازی‌ها تا دو ماه آینده

با تصمیم فیزو مسابقات زمستانی دانشجویان جهان در ژانویه ٢٠٢١ لغو شد و در مورد برگزاری آن تا دو ماه آینده تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که قرار بود مسابقات زمستانی دانشجویان جهان طبق برنامه‌ریزی انجام شده از 21 تا 31 ژانویه سال ٢٠٢١ برگزار شود اما این رقابت‌ها در موعد از پیش اعلام شده برگزار نخواهد شد و تعویق این رویداد طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو) طی دو ماه آینده با مشورت تمامی طرف‌های درگیر از جمله فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی بررسی می شود.

با توجه به این‌که سال جاری تحت تاثیر همه‌گیری کووید 19 قرار گرفته فعالیت‌های فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و طبق اعلام یک مقام مسئول فیزو، پس از جلسات متعدد با مقامات ایالتی سوئیس و کانون‌های مختلفی که قرار بود در میزبانی مسابقات زمستانی دانشجویان جهان در ژانویه سال ٢٠٢١  مشارکت داشته باشند، پس از اخذ آراء با تعویق سی‌امین یونیورسیاد جهانی زمستانی موافقت و قرار شد این رقابت‌ها در ژانویه 2021 برگزار نشود چرا که این تصمیم صحیحی از اطمینان از سطح بالای مسابقات و ایمنی همه شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پس از چهار سال آماده سازی این یک تصمیم دردناک است اما سلامتی همه شرکت کنندگان همواره در ارزیابی‌های ما در اولویت اصلی قرار دارد. در حال حاضر بیش از 40 درصد شرکت کنندگان ثبت نام شده تحت تاثیر ممنوعیت ورود به سوئیس هستند که از جمله آن می‌توان به هیات‌های نمایندگی ایالات متحده آمریکا روسیه، چین و قزاقستان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، یونیورسیاد زمستانی دانشجویان جهان بزرگترین رویداد چند ورزشی زمستانی پس از بازی‌های المپیک زمستانی است و قرار بود در ژانویه سال 2021 در 10 رشته ورزشی و هفت مکان برگزار شود. دانشجویان در این رقابت ها بین 17 تا 25 سال سن داشته و از حدود 540 دانشگاه از 50 کشور جهان خواهند بود و انتظار می رود که جمعا بیش از 2500 شرکت کننده در مسابقات زمستانی دانشجویان جهان شرکت کنند.

پیش از این نیز از سوی فیزو اعلام شد که تمام مسابقات 2020 دانشجویان جهان لغو و خبری از مسابقات در سال 2021 نیز نخواهد بود. این مسابقات ابتدا در پنج رویداد ورزشی و در رشته‌های کاراته، راکی هفت نفره، صخره‌نوردی، اسکی روی آب به دلیل موارد پیشگیرانه و پروتکل‌های بهداشتی لغو و پس از آن نیز سه مسابقه جهانی دیگر نیز در رشته‌های کشتی، وزنه برداری و بدمینتون لغو شد تا تمامی مسابقات دانشجویان جهان در سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده باشد.

همچنین فیزو اعلام کرده بود هیچ کدام از مسابقات سال 2020 به سال 2021 موکول نخواهد شد و در واقع تمام مسابقات اعلام شده در تقویم 2020 به طور کامل لغو شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha