• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99061107728
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

کشف بیش از یک تن تریاک در درگیری مسلحانه مرزبانان با قاچاقچیان

کشف بیش از یک تن تریاک در درگیری مسلحانه مرزبانان با قاچاقچیان

فرمانده مرزبانی ناجا از ناکامی باند قاچاقچیان مواد مخدر و کشف بیش از یک تن مواد مخدر در منطقه مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار احمدعلی گودرزی اظهارکرد: در راستای برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "مکسوخته" شهر مرزی سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، موضوع را به سرعت در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و زمان انتقال محموله مواد مخدر به عمق کشور مشخص شد، گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و خودروی قاچاقچیان را مشاهده و بلافاصله فرمان ایست صادر کردند که قاچاقچیان اقدام به تیراندازی به سمت مرزبانان کردند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به شجاعت مرزداران در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان تصریح کرد: با توجه به حجم آتش و تاکتیک عملیاتی مناسب مرزبانان، سوداگران مرگ عرصه را به خود تنگ دیدند و در رسیدن به هدف شوم خود ناکام ماندند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات هدفمند، مرزداران موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودروی تویوتا و دستگیری یک قاچاقچی مجروح شده، یک تن و ۲۲۴ کیلو و ۶۳۵ گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک دستگاه بی‌سیم و مقادیری مهمات کشف کنند.

گودرزی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزداران قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش مرزبانان نیروی انتظامی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر با اقتدار کامل در مرزها ادامه دارد و آنان اجازه نمی دهند قاچاقچیان مواد مخدر در هیچ نقطه ای از کشور احساس امنیت و آرامش و به راحتی نقشه های شوم خود را عملی کنند.

  مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات مهمترین رویکرد مرزبانان در مرزهای شمال غرب کشور

 به گزارش پایگاه خبری پلیس فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از فرآیند هوشمندسازی مرزهای استان آذربایجان غربی در آینده‌‍ای نزدیک خبر داد و گفت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان اسلحه و مهمات یکی از مهمترین اولویت مرزبانی در مرزها است و به طور جد توسط مرزبانان در مرزهای شمال غرب کشور دنبال می‌شود.

سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات هنگ مرزی سردشت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های نیروی انتظامی و مرزبانی در سال جاری هوشمندسازی کنترل مرزهاست که زیرساخت های لازم برای آن از جمله تجهیزات اوپتیک، الکترونیک، پهپادی و خودروهای عملیاتی سبک برای پایش مستمر و تصویری مرزهای طویل کشور در دست آماده سازی است.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک مرزهای شمال غرب کشور اظهارکرد: به زودی ۱۰۰۰ کیلومتر از مرزهای استان آذربایجان غربی به تجهیزات هوشمند رصد و پایش مجهز خواهد شد تا شاهد امنیت پایدار در مرزهای این منطقه از کشور باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بر مبارزه با پدیده شوم قاچاق در مرزهای کشور تأکید کرد و گفت: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان اسلحه و مهمات یکی از مهمترین اولویت نیروی انتظامی و خاصه مرزبانی در مرزهای کشور است که این مهم به طور جد توسط مرزبانان در مرزهای شمال غرب کشور پیگیری می‌شود.

وی به کشفیات اخیر هنگ مرزی سردشت اشاره و اظهارکرد: مرزبانان این شهرستان در چند روز گذشته طی عملیات های مختلف مرزی، اقلام ضد فرهنگی، طیور و پرندگان، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را از قاچاقچیان به ارزش ۸۰ میلیارد ریال کشف کردند که در این عملیات‌های مرزی با عواملی که قصد خروج غیر قانونی این اقلام از کشور را داشتند، برخورد شد.

گودرزی، مرزبانان را حامی و همراه مرزنشینان دانست و خاطرنشان کرد: استمرار امنیت پایدار مرزهای کشور، مرهون تعامل مرزنشینان با مرزبانان است، مرز جایگاه ملی دارد و همه مرزنشینان موظف هستند که در سرتاسر مرزهای کشور مرزبان باشند و از کیان کشور پاسداری و دفاع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha