• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061107796
  • خبرنگار : 71457

در تازه ترین عملیات تبادل اسرا

انصارالله از آزادسازی ۲۶ تن از اسرای خود خبر داد

انصارالله از آزادسازی ۲۶ تن از اسرای خود خبر داد

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که ۲۶ تن از اسرایش در عملیات تبادل اسرا با نیروهای دولت مستعفی آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسیران در جنبش انصارالله یمن در توئیتی نوشت که این جنبش توانست روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۶ تن از اسیران ارتش و کمیته‌های مردمی خود را در عملیات تبادلی در چندین جبهه آزاد کند.

المرتضی که عضو هیات مذاکره کننده انصارالله نیز است، گفت که عملیات تبادل اسیران از طریق میانجی‌گران محلی صورت گرفت.

جمعه گذشته نیز انصارالله از آزادسازی ۲۰ تن از اسیران خود از طریق تبادل اسیران خبر داد.

در پنجم اوت جاری، احمد ابوحمره، مسئول اداره حقوقی در پرونده اسیران در جنبش انصارالله گفت که این جنبش آماده تکمیل معامله تبادل اسیران با دولت مستعفی است.

ابوحمره گفت که تبادل اسیران در چارچوب اجرای توافق اردن در ۱۶ فوریه گذشته صورت می‌گیرد که بر اساس آن باید، ۱۴۰۰ اسیر از دو طرف طی دو مرحله آزاد شوند. قرار بود که مرحله نخست در ماه ژوئن گذشته انجام شود، اما دولت مستعفی گام‌های جدی را برای اجرای توافقات برنداشت.

وی ادامه داد: آنچه که در حال حاضر انجام می‌شود، آمادگی برای اجرای مرحله نخست از توافق اردن است که به دو مرحله تقسیم شده است، طی آن ۷۰۰ اسیر از دو طرف آزاد می‌شوند که ۴۵۰ تن از آنها وابسته به انصارالله بوده و ۲۵۰ تن دیگر وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و ائتلاف عربی هستند.

وی عنوان داشت، این توافق در راستای توافقات انجام شده در سوئد و سپس در عمان و پس از آن در اردن انجام می‌شود، از زمان توافق سوئد، حتی یک اسیر هم از طریق سازمان ملل آزاد نشد، اما در مقابل، هزاران اسیر از طریق میانجی‌گران قبیله‌ای و شیوخ آزاد شدند.

مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیستم مارس گذشته طرف‌های یمنی را به آزادی تمامی اسیران به دلیل شیوع ویروس کرونا فراخواند.

انصارالله و دولت مستعفی یمن نیز از این دعوت استقبال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha