• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99061107797
  • خبرنگار : 71605

دادگاه روسی نامزد مورد حمایت ناوالنی را از شرکت در انتخابات محلی منع کرد

دادگاه روسی نامزد مورد حمایت ناوالنی را از شرکت در انتخابات محلی منع کرد
ناوالنی

تیم "الکسی ناوالنی"، منتقد کرملین، اعلام کرد یک دادگاه روسی، نامزدی را که ناوالنی در آخرین ویدئوی قبل از بیماری ناگهانی‌اش برای او تبلیغ کرده بود، از شرکت در انتخابات شورای شهر در "نووسیبیرسک" سیبری منع کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، "کرا یارمیش"، سخنگوی ناوالنی در ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد، اعلام کرد: ما امروز متوجه شدیم که دادگاهی، کاندیدای ما "دنیل مارکلوف" را از شرکت در انتخابات منع کرده است.

ناوالنی در حین سفرش به سیبری و چند روز قبل از بیهوشی‌اش در پرواز برگشت به مسکو، ویدئویی تهیه و در آن برای نامزد اپوزیسیون نووسیبیرسک تبلیع کرد. انتخابات محلی قرار است روز ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور)، برگزار شود.

متحدان او این ویدئو را روز دوشنبه منتشر کردند و این فیلم تنها ساعاتی بعد از انتشار، نیم میلیون بازدید گرفت.

ناوالنی در این ویدئو با ارجاع به قطعات بتونی مورد استفاده در روسیه از زمان شوروی برای ساخت بلوک‌های آپارتمانی چند طبقه، گفت: اینجا می‌توانست یکی از مرفه‌ترین شهرهای جهان باشد، اما به جای آن هیئت روسی گتوها در اینجا رشد کرده است.

وی اظهار کرد: هدف ما آزاد کردن پایتخت سیبری، از اشغال‌کنندگان است.

انتظار می‌رفت مارکلوف با "الکسی جولای"، توسعه‌دهنده محلی از حزب حاکم "روسیه متحد" رقابت کند. دفتر محلی روسیه متحد، واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

ناوالنی در بیمارستانی در برلین، به کما رفته و معاینه پزشکی اولیه او، حاکی از مسمومیت دارد. این در حالی است که پزشکان روسی که ناوالنی را در بیمارستانی در سیبری معاینه کردند، با این تشخیص مخالفت کرده بودند.  

به گفته مارکلوف، دادگاه منطقه‌ای ثبت‌نام او به عنوان کاندیدا را بعد از متوجه شدن اینکه دو مورد از ۱۲۱ امضا در حمایت از او نامعتبر است، لغو کرد. وی به رویترز اعلام کرد که در دیوان عالی روسیه، درباره این تصمیم تقاضای تجدیدنظر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha