• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99061107911
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

پهلو گیری ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در حوزه نظارتی بندر خلیج فارس

پهلو گیری ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در حوزه نظارتی بندر خلیج فارس

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه سال ۹۹ تعداد ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآوردهای نفتی در اسکله‌های تحت نظارت بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

علی رضامحمدی کرجی‌ران صبح امروز(۱۱ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اعمال تحریم های بخصوص در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی که بعنوان یکی از اهرم های فشار آمریکا اجرا شد، اظهار کرد: با وجود همه چالش های تحمیلی خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در همسنجی صورت گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهش رویت نشده  بلکه آمارها رشد  ۶ درصدی را در این بخش نشان می دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۴۹۸ فروند کشتی در اسکله‌های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری  آنها صورت گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان کشتی، تعداد ۲۰۵ فروند با تناژ بالغ بر ۱۱ میلیون تن به تخلیه/بارگیری و کابوتاژ(کران بری ) انواع فرآورده ‎های نفتی سبک و سنگین جهت صادرات مستقیم فرآورده‌ پالایشگاه ‌های بندر عباس و ستاره خلیج فارس و تعداد ۲۹۳ فروند با تناژ ۱ میلیون و ۵۷ هزار تن به صادرات انواع فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطرنشان کرد: طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در بندر شهیدرجایی از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید بعنوان طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی (طرح سال جهش تولید ) درحال انجام است که با بهره برداری از این طرح ها در آینده ای نزدیک  ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش می یابد.

شایان ذکر است؛ بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژ اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهمترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha