• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99061107949
  • خبرنگار : 30077

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

تلاش برای آموزش حضوری دانش آموزان سمنان در نقاط سفید، زرد و نارنجی

تلاش برای آموزش حضوری دانش آموزان سمنان در نقاط سفید، زرد و نارنجی

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: قطعاً تلاش میکنیم با رعایت کامل کلیه دستورالعمل ها و نکات بهداشتی و تأکید بر سلامت دانش آموزان به عنوان مهمترین اصل، آموزش در نقاط سفید، زرد و نارنجی حضوری باشد.

محمد دستورانی در حاشیه اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری و همچنین پیام ریاست جمهوری برگزار می شد، در جمع خبرنگاران افزود: از تقسیم بندی ۵ گانه استان سمنان برای بررسی وضعیت بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: در جلسات قبلی مقرر شده بود وضعیت استان در ۵ بوم بندی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و نحوه آموزش بررسی شود.

وی ادامه داد: ستاد استانی کرونا در قالب این بوم بندی و نقشه بندی تحت عنوان سمنان، مهدیشهر و سرخه، گرمسار و آرادان، دامغان و امیرآباد، شاهرود و بسطام و همچنین بیارجمند و میامی وضعیت استان از لحاظ شیوع کرونا را بررسی و نتیجه بررسی را به آموزش و پرورش استان اعلام می کند.

وی همچنین گفت: آنچه که ستاد ملی کرونا و استان بر اساس این بوم بندی و تقسیم بندی تصمیم گیری کنند بر همان اساس برای نوع آموزش و نحوه آموزش به خانواده ها اطلاع رسانی خواهد شد، از یک هفته قبل این اطلاع رسانی انجام خواهد شد، ما بر همین اساس برای حضوری، نیمه حضوری و یا مجازی بودن مدارس تصمیم گیری و اطلاع رسانی می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تمام مدارس استان از ۱۵ شهریور و در هر شرایطی اعم از قرمز، زرد، نارنجی و یا سفید فعال خواهد بود، گفت: این اجلاس سراسری ۴ هدف را دنبال می کند، اولین هدف، فعال بودن مدرسه، از ۱۵ شهریور، در هر وضعیتی چه زرد، چه قرمز، سفید  و نارنجی، کلیه مدارس با حضور مدیران، مربیان، معلمان دبیران، و... و کلیه کادر آموزشی پرورشی فعال خواهد بود.

دستورانی اذعان داشت: دومین اصل که این اجلاس ناظر بر آن اصل است، سلامت دانش آموزان و فرزندان است، سلامت دانش آموزان دغدغه مشترک آموزش و پرورش و خانواده ها است، بنابراین تأکید ما بر این است که خانواده در عرصه سلامت همه تلاش خودشان را داشته باشند و به کار بگیرند و توصیه های لازم را به دانش آموزان داشته باشند که انشاءالله دومین اصل که سلامت دانش آموزان است را در سال تحصیلی جدید مد نظر قرار بدهیم.

وی تأکید کرد: همه مدراس استان هر ۲۴ ساعت یکبار ضد عفونی می شوند، فاصله اجتماعی و... مدر نظر و به صورت ویژه توجه می شود تا سال تحصیلی مطلوبی را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: سومین اصل که در این اجلاس بر آن تأکید شد، آموزش برای همه دانش آموزان است، هر دانش آموزی که در هر نقطه استان در هر وضعیت و رنگ بندی قرار دارد، آموزش را به بهترین نحو برای او برقرار خواهیم کرد، از طریق تلویزیون، شبکه های صدا و سیما، شبکه شاد، درس نامه های خودآموزی را دراختیار آنها قرار خواهیم داد، قطعاً آموزش در شرایط سفید و زرد به صورت حضوری خواهد بود، در شرایط زرد به صورت گروه بندی شده خواهد بود.

دستورانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به صورت حضوری چهارمین اصل از اصول مهم این اجلاس بود و بر آموزش حضوری نیز ویژه تأکید شد، ما در استان سمنان نیز تلاش می کنیم با رعایت همه دستورالعمل ها و اقداماتی که در این بخش خواهیم داشت آموزش در شرایط زرد، نارنجی و سفید به صورت حضوری باشد، قطعاً همه ملاحظاتی که ستاد کرونا به ما اعلام خواهد کرد را به صورت ویژه و خاص مد نظر قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha