• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99061107967
  • خبرنگار : 71579

لاوروف: مسکو آماده کمک برای انجام مذاکرات تهران واشنگتن است

لاوروف: مسکو آماده کمک برای انجام مذاکرات تهران واشنگتن است

وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر ایران و آمریکا آماده باشند، کشورش آماده ایجاد شرایط گفت وگو و کمک به انجام مذاکرات مستقیم میان این دو کشور است.

لاوروف گفت: ما آماده ایم برای برقراری گفت وگوهای مستقیم بین ایران و آمریکا کمک کنیم اما این در صورتی است که دو طرف علاقه مند باشند.

وزیر امور خارجه روسیه که امروز در دانشگاه دولتی روابط بین الملل (MGIMO) سخنرانی می کرد، گفت:همیشه بهتر است نظرات خود را مستقیماً بیان کنید و مستقیماً به پاسخ آن گوش دهید.

وی تاکید کرد:رفتار آمریکا با ایران در مسئله برجام شبیه به رفتار فیلی در یک مغازه ظروف شکستنی است.

لاوروف خاطرنشان کرد : " آمریکا ضمن خروج از برجام اکنون می خواهد از مکانیزم حقوقی دشوار بررسی شده در توافق استفاده کند، مکانیزمی که بر اساس آن می توان تحریم ها وضع شده توسط سازمان ملل متحد علیه ایران را برگرداند. این تحریم ها در سال 2015 پس از توافق برجام لغو شده بودند. این امر غیر ممکن است. اولا هیچ گونه پایه و اساسی برای بازگرداندن تحریم ها وجود ندارد برای آنکه ایران تمامی وظایف خود را اجرا می کند. ثانیا آمریکا حق خود را در برجام  با ترک آن از دست داده است. من البته می دانم که سمبل حزب جمهوری خواه یک فیل است  وجهان شبیه یک مغازه ظروف شکستنی."

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت:آمریکا که از چارچوب برجام خارج شده است سعی کرد که تحریم های تسلیحاتی ایران را برگرداند.

لاوروف گفت: " آنها تاکید می کنند که ایران ضمن تجارت اسلحه منطقه را ناامن می کند. قطعنامه تنها دو رای کسب کرد و بقیه مخالف بودند یا اینکه رای ممتنع دادند و اکنون آمریکا سعی می کند که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد را برگرداند. 

انتهای پیام 

 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha