• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99061108079

مدیر کل ثبت احوال استان:

350 هزار نفر در خراسان رضوی برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند

350 هزار نفر در خراسان رضوی برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: هنوز 350 هزار نفر واجد شرایط بالای 15 سال برای دریافت کارت ملی به ثبت احوال استان مراجعه نکرده‌اند.

سیدحسین نیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعداد افراد فاقد کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: همه شهروندان باید کارت ملی هوشمند داشته باشند، هنوز 350 هزار نفر واجد شرایط بالای 15 سال استان برای دریافت کارت ملی به ثبت احوال استان مراجعه نکردند، از مردم درخواست می‌کنیم که برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

وی در خصوص فرآیند گرفتن شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج ایرانی، بیان کرد: ماده واحدی در سال 85 مبنی بر دریافت شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی تنظیم شده است. در سال 98 اصلاحیه‌ای مجدد برای آن تصویب و ابلاغ شد. مسئول و متولی پرونده‌های این امر اداره کل اتباع و امور خارجه استانداری خراسان رضوی است. پرونده‌ها در این مرکز انجام شده و بعد از اتمام مراحل آن اگر مدارک تکمیل و فرد مستحق دریافت شناسنامه باشد به ما معرفی و شناسنامه برای او صادر می‌شود.

نیری ادامه داد: ما آماری از تعداد شناسنامه‌های صادر شده برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را داریم اما متولی این موضوع اداره کل اتباع و امور خارجه استانداری است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در خصوص تعداد متولدین استان در 5 ماهه ابتدایی سال جاری، عنوان کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال 99، 46276 نوزاد در استان خراسان رضوی متولد شده است. از این تعداد 23717 نوزاد پسر و 22559 نوزاد دختر بوده است.

نیری خاطرنشان کرد: آمار نوزادان متولدشده در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل 7 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: پرتکرار ترین اسم پسر در پنج ماهه ابتدایی سال جاری به ترتیب امیرعلی، علی، محمد، امیرحسین و ابوالفضل است. همچنین پرتکرار ترین اسم دختر در پنج ماهه ابتدایی سال جاری فاطمه، زهرا، همتا، حلما (هلما) و مرسانا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha