• جمعه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99061208611
  • خبرنگار : 71480

یک فعال سیاسی :

اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر نمی‌کنند

اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر نمی‌کنند

یک فعال سیاسی با بیان این‌که اصلاح طلبان با صندوق رای قهر نمی کنند، گفت: با این حال ممکن است آن‌ها کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشند.

غلامرضا ظریفیان در گفت و گو با ایسنا، درباره این‌که چه جناحی دست بالاتر را در انتخابات۱۴۰۰خواهد داشت، اظهار کرد: صحنه انتخابات در ایران صحنه پر رمز و راز و غیرقابل پیش‌بینی است، مثل انتخابات۷۶ که جریان راست خود را پیروز می‌دانست، اما اتفاق ناباورانه دیگری رخ داد مشابه این اتفاق هم چند بار رخ داده است‌ ، بنابراین اصولگرایان نمی‌توانند از حالا خود را پیروز انتخابات بدانند.

وی ادامه داد: نتیجه انتخابات به ده ها عوامل داخلی و برخی عوامل خارجی بستگی دارد. مسأله اقبال اجتماعی خیلی مهم است، زیرا اگر اقبال مردم کم باشد، اصولگرایان وضعیت بهتری خواهند داشت و هر گاه اقبال اجتماعی زیاد بوده،   جریانی غیراصولگرا پیروز شده است. در حال حاضر مسایل مختلفی تا انتخابات در پیش رو داریم و باید ببینیم که امید و اقبال اجتماعی بیشتر می شود یا نه، بنابراین پیش بینی نتیجه انتخابات از حالا اشتباه است.

ظریفیان با اشاره به مسایل داخلی جریان اصلاحات ، تصریح کرد: در سال۹۸ جریان اصلاحات به دلیل فضای انسدادی انتخابات و کاهش سرمایه اجتماعی خود ، لیستی ارائه نکرد و فقط برخی احزاب لیست معرفی کردند و شاید در انتخابات ریاست جمهوری هم چنین اتفاقی رخ دهد؛ یعنی اگر نگاه بازی در تایید صلاحیت وجود نداشته باشد، برخی اصلاح طلبان کاندیدا معرفی کنند و برخی معرفی نکنند. به هر حال اصلاح طلبان با صندوق رای قهر نمی‌کنند و برای آن‌ها انتخابات مهم است، اما ممکن است در ۱۴۰۰ کاندیدایی نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۴ ۰۴:۴۰

مردم دیگه نه براشون اصلاح طلب و اصولگراو ... مهمه نه چیز دیگه تیتر این خبرم بزنید: اصلاح طلبها هیچ وقت دست از قدرت بر نمیدارن

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۴ ۱۰:۰۱

اصلاح طلبان نوكر آمريكا از صندوق رأي قهر نمي كنند ، اين صندوقهاي رأي است كه از آنها قهر كرده و اميدواريم اين قهر پايدارتر شود . ننگ برجام تا سالها براي آنان مي ماند .

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۴ ۱۳:۵۸

اصلاح‌طلبان قهر نمی‌کنند و این مهم نیست؛ آنچه وزن و اهمیت دارد مردمی هستند که اصلاح‌طلبان می‌توانستند به رای دادن دعوتشان کنند