• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99061209126
  • خبرنگار : 30054

اقتصادی ترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی

اقتصادی ترین روش ساخت فروشگاه اینترنتی

با توجه به وسعت فضای مجازی و نبود محدودیت‌های فضاهای سنتی، تقریباً هر کسی تمایل دارد که سهمی از آن داشته باشد و به نوعی از آن کسب درآمد کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ژاکت، امروزه و با توجه به همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی دیگر کمتر کسی هست که واژه‌هایی مانند فروشگاه اینترنتی، فروشگاه آنلاین و کسب و کار دیجیتال را نشنیده باشد.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

وب‌سایت‌هایی که در آن امکان آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های یک یا چند محصول خاص برای بازدیدکنندگان فراهم است و می‌توانند با استفاده از یک اتوماسیون نرم‌افزاری، آن محصولات را خریداری کنند، فروشگاه اینترنتی گفته می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. ارائه یک تصویر واضح و بهتر از کسب و کار، شرکت یا سازمان

. خدمات بهتر، سریع‌تر و با کیفیت بالاتر به مخاطبین

. دسترسی شبانه روزی مشتری به محصولات

. هزینه بسیار پایین‌تر در مقایسه با کسب و کار سنتی

. امکان ورود به تمام بازارهای کشوری و جهانی

. ارائه آمار دقیق از فعالیت‌های فروشگاه

الزامات ساختن فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس

ساخت فروشگاه اینترنتی همانند مدل سنتی آن، نیازمند فراهم کردن شرایط و ملزومات خاصی است که باید به دقت بررسی شوند تا در ادامه فعالیت هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید و ادامه فعالیت فروشگاه یا سایت با اختلالی مواجه نشود.

از مهم‌ترین الزامات ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس می‌توان موارد زیر را نام برد:

محل مناسب

افرادی که قصد راه‌اندازی یک کسب و کار سنتی را دارند در گام اول به دنبال یک مکان مناسب برای آن هستند که هم تردد بالایی داشته باشد، هم به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد، متناسب با شرایط بازار باشد و هم امنیت بالایی داشته باشد.

مکان و محل، برای فروشگاه اینترنتی با نام هاست (Host) شناخته می‌شود و برای انتخاب هاست نیز باید تمام حساسیت‌ها و موارد مهم را مد نظر قرار داد.

نام مناسب برای فروشگاه

انتخاب نام مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس ، یکی از مهم‌ترین اصول در راه‌اندازی و شروع یک کسب و کار اینترنتی است. نام فروشگاه باید کاملاً متناسب با نوع فعالیت سایت، نوع کسب و کار و نوع محصولات و خدمات باشد تا مشتریان به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

با توجه به آنکه امروزه هزاران سایت و فروشگاه در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، انتخاب نامی که کاربر بتواند در میان هزاران نام دیگر به خاطر بسپارد می‌تواند یک امتیاز ویژه باشد.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا سیستم سایت سایز مناسب

بعد از انتخاب هاست و دامنه مناسب برای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی، مهم‌ترین کار انتخاب یک CMS مناسب است. امروزه CMS های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که قابلیت پشتیبانی از فروشگاه‌های اینترنتی را دارند. برای آن که بتوان یک CMS مناسب برای فروشگاه اینترنتی انتخاب کرد باید تمام قابلیت‌های آن را بررسی کرد.

مهم‌ترین قابلیت‌هایی که یک CMS باید داشته باشد تا برای سایت فروشگاهی مناسب باشد شامل سیستم دسته‌بندی محصولات، امکان ارسال مطالب و مقالات، نقد و بررسی محصول، امکان مقایسه محصول، پشتیبانی از زبان مورد نظر صاحب کسب و کار، مدیریت سفارش‌ها، تسویه و پرداخت و ارسال پیشرفته، پشتیبانی از پلاگین­‌های مرتبط و هزینه‌های مناسب است.

از جمله مهم‌ترین CMSها برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند به وردپرس، ووکامرس، جوملا، مجنتو و پرستاشاپ اشاره کرد. با در نظر گرفتن تمامی جنبه ها بهترین سیستم برای ساخت فروشگاه اینترنتی وردپرس و ووکامرس است که ژاکت به عنوان مرجه وردپرس ایران در این زمنیه به شما کمک می کند.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

هرچند که وردپرس از ابتدا به عنوان یک ابزار برای وبلاگ نویسان طراحی شد اما با توجه به متن‌باز بودن آن به سرعت توسعه پیدا کرد و توانست تمامی سایت‌های دیگر را نیز پشتیبانی کند. امروزه بیش از ۷۰ میلیون سایت وردپرسی در دنیا وجود دارند که ۳۰ درصد کل سایت‌ها می‌باشند.

از جمله مهم‌ترین مزایای سیستم وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

. با توجه به آنکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاملاً رایگان است، در مقایسه با سایر CMSها بسیار مقرون‌ به ‌صرفه‌­تر است.

. سیستم وردپرس دارای گستردگی بسیار بالایی است. تنوع و تعدد بسیار زیاد قالب‌های آن از مزایای وردپرس است.

. می‌توان گزارش کاملی از فروش محصولات داشت و با تجزیه و تحلیل داده‌ها، برای افزایش فروش برنامه‌ریزی کرد.

. CMS وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ها برای افراد مبتدی است چرا که کار کردن با آن و مدیریت آن بسیار راحت است.

. مهم‌ترین و بهترین پلاگینی که در وردپرس می‌تواند با چند کلیک ساده صاحبان کسب و کار را به یک فروشگاه تمام عیار و حرفه‌ای برساند، افزونه Woocomerce است.

. وردپرس دارای پشتیبانی سریع و حرفه‌ای است و قابلیت پشتیبانی از چند زبان را دارد.

. راه‌اندازی سایت فروشگاهی با استفاده از وردپرس بسیار سریع و آسان است و می‌توان در کمتر از یک ساعت یک فروشگاه کامل را راه‌اندازی کرد.

. همچنین وردپرس از نظر سئو و بهینه‌سازی یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است.

پس می‌توان به عنوان یک سیستم معتبر و حرفه‌ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از وردپرس کمک گرفت و به بهترین نحو یک کسب و کار را راه‌اندازی کرد. البته قبل از ان بد نیست اطلاعات خوبی درباره استانداردهای ساخت وبسایت کسب کنید.

برای اینکه بتوانید با وردپرس کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، اول باید آن را بصورت کاملا رایگان دریافت کرده، نصب کنید و سپس از افزونه و قالب وردپرس ژاکت برای تکمیل آن کمک بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha