• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061209140
  • خبرنگار : 71610

هنیه در دیدار با نبیه بری: لبنان قدرتمند به نفع مساله فلسطین است

هنیه در دیدار با نبیه بری: لبنان قدرتمند به نفع مساله فلسطین است

منابع خبری از دیدار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با رئیس پارلمان لبنان در بیروت خبر دادند.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری العهد اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (چهارشنبه) با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، در این دیدار علی حسن خلیل، معاون بری و محمد جباوی، عضو دفتر سیاسی جنبش عمل نیز حضور داشتند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس فرود اولین هواپیمای اسرائیلی در ابوظبی را برای عموم ملت فلسطین و تمامی ملت‌های آزاده عربی بسیار تاسف‌بار و دردناک خواند و گفت این رژیم به هیچ وجه در منطقه جایی ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه امروز در دیدار با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد که رژیم صهیونیستی دشمن است و باید این مساله برای همه واضح و روشن باشد و چنین توافقات و دیدارهایی (توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی و سفر مقامات اسرائیلی به این کشور) به هیچ وجه نمی‌تواند حقایق تاریخی و جغرافیایی را تحریف کند.

هنیه ضمن اعلام همبستگی جنبش متبوعش با لبنان به ویژه پس از انفجار اخیر در بندر بیروت، موفقیت تلاش‌های طرف‌های لبنانی برای تشکیل دولت جدید را به بری تبریک گفت.

وی تصریح کرد که لبنان قدرتمند و متحد باشد، به نفع مساله فلسطین نیز خواهد بود.

هنیه و بری در این دیدار در مورد آخرین تحولات منطقه و فلسطین و مسائل مهمی چون معامله قرن و عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی گفتگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس سه‌شنبه بعد از ۲۷ سال برای اولین بار وارد بیروت شد.

این سفر هنیه اولین سفرش پس از بازگشت او و همراهانش از تبعیدگاهی در شهرک مرج الزهور در بقاع غربی به فلسطین در سال ۱۹۹۳ است.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، هنیه و هیئت رهبری این جنبش در نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی حاضر خواهند شد و نیز دیدارهایی سیاسی و برنامه‌ها و فعالیت‌هایی خواهند داشت.

نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در لبنان که قرار است فردا پنج‌شنبه در بیروت برگزار شود، نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوهای دو طرف بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha