• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99061209298
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزیر صمت خبر داد

ایجاد 98 ناحیه صنعتی در سطح کشور


ایجاد 98 ناحیه صنعتی در سطح کشور

ایسنا/اردبیل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای افزایش فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در مناطق محروم و براساس قانون برنامه ششم توسعه سازمان صنایع کوچک موظف به ایجاد 98 ناحیه صنعتی در سطح کشور شده است.


محسن صالحی‌نیا ۱۲ شهریور در بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: با ایجاد این میزان ناحیه صنعتی در کشور می توان سهم استان‌های محروم در ایجاد نواحی صنعتی جدید را افزایش داد.
وی با اشاره به اینکه از ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی و بهره‌برداری از 5 طرح و پروژه شهرک‌های صنعتی در اردبیل آغاز شده که نوید خوبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این استان است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه تاکنون بیش از 60 شهرک و ناحیه صنعتی جدید در سطح کشور احداث شده است، افزود: نیاز استان اردبیل از جمله مرکز استان برای احداث چندین شهرک و ناحیه صنعتی قابل مشهود است که در این راستا بایستی از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در این استان استفاده کرد.
صالحی‌نیا بر اجرای آماده‌سازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صورت فاز به فاز تاکید و تصریح کرد: با اجرای فازبندی آماده‌سازی شهرک‌ها که براساس برنامه زمان‌بندی مشخصی انجام می‌گیرد، تامین زیرساخت‌ها نیز به صورت مرحله به مرحله و براساس حضور سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.
وی شروع عملیات اجرایی فاز سوم شهرک صنعتی شماره دو اردبیل را با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این شهرک بسیار با اهمیت برشمرد و بر ضرورت ایجاد یک شهرک صنعتی جدید بزرگ در مرکز استان تاکید کرد.
معاون وزیر صمت همچنین به شروع عملیات اجرایی ساختمان ابنیه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر100 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یکی از اولویت‌های زیست محیطی سازمان صنایع کوچک است.
صالحی‌نیا افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، شهرک‌های صنعتی که حد نصاب لازم برای احداث تصفیه خانه فاضلاب صنعتی را دارا باشند، 50 درصد هزینه اجرای پروژه از محل منابع ملی تامین خواهد شد و تلاش خواهد شد تا این منابع در زمان مقرر تخصیص یابد.
وی اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل را یکی از ضروریات توسعه این شهرک برشمرد و بر تامین منابع ملی و استانی لازم برای اجرای این پروژه تاکید کرد.

افتتاح پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی رضی 
همچنین در سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی رضی انجام شد.
صالحی نیا در بازدید از ناحیه صنعتی رضی در مشگین‌شهر از شناسایی و حل مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری خبر داد و افزود: یکی از اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است که با استفاده از تمام اختیارات قانونی تلاش خواهیم کرد در سالی که به نام سال جهش تولید است بتوانیم سهم ناچیزی در تصمیم‌گیری و رفع موانع تولید و حمایت از کار و تولید داشته باشیم. 
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در سال جدید برای بازگرداندن یک هزار و 500 واحد تعطیل به چرخه تولید، هدف‌گذاری شده است که تاکنون با تحقق بیش از 35 درصدی، 550 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha